• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dekaler

CalleJompa

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
21846
Medlemskap
2025
Hej,
Jag undrar var jag får tag i nya dekaler till min Hymer från 2005. (Bilden)
Jag behöver sidodekalerna blå och svart. De har blivit randiga efter tvätt med alkaliskt tvättmedel. Trots lovad att det skulle vara bra till husbilar.
Dekalerna har tidigare varit lite matta och aningen randiga ändå. Men mer tydligt nu.
Försökt med olika medel, men funkar inte.
Har letat efter nya men hittar bara namn-dekalen, alltså namnet HYMER på olika dekalföretag.
Tacksam för tips.

/Johnny

HenkeAls

HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2025
Söker också dessa. På engelska Hymersidor skriver folk om att de låtit lokala dekalfirmor tillverka sådana då de tydligen kostade uppemot 5000 kr hos Hymer......

HenkeAls

HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2025
Vad jag förstått görs det först någon slags mallar som sedan kan användas till flera. Om någon har en dekalfirma i närheten kan man ju fråga? Gäller Hymer i mitt fall.

RocDoc

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
41656
Medlemskap
2025
Jag har fått dekaler till olika ändamål,bla. till husbil, gjorda av Ove på Skyltfabriken i Falun.
Han sätter dekaler på bla. firmabilar,film som ska hålla 15-20 år.Väldigt seriös kille.

Loan

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
44517
Medlemskap
2025
H
Hej,
Jag undrar var jag får tag i nya dekaler till min Hymer från 2005. (Bilden)
Jag behöver sidodekalerna blå och svart. De har blivit randiga efter tvätt med alkaliskt tvättmedel. Trots lovad att det skulle vara bra till husbilar.
Dekalerna har tidigare varit lite matta och aningen randiga ändå. Men mer tydligt nu.
Försökt med olika medel, men funkar inte.
Har letat efter nya men hittar bara namn-dekalen, alltså namnet HYMER på olika dekalföretag.
Tacksam för tips.

/Johnny
Hej,
Vi har en Pilote Galaxy från 2002 och letade efter nya dekaler. Hittade på caravangraphics.com och caravanstickers.com (engelska sidor). De har även vissa Hymer stickers. Fick jättebra hjälp av dem så det blev rätt färger. För alla dekaler runtom betalade vi ca 3500 SEK (inkl. tullar). De har suttit i 3 år nu och håller bra.

/Annette

Toppen