• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dekaler på husbilen

Per & Camilla

HBK Medlem
Inlägg
1.037
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Hej vänner.

Sitter här och funderar på hur många medlemmar det är som har satt på dekalerna på husbilen.

Det har ju visat sig att ganska många är medlemmar i fler klubbar, har man dekaler för alla klubbar på husbilen då, eller har man bara husbilsklubbens ursnygga dekaler?

Antagligen finns det några som vill ha sina husbilar helt rena och utan "klistermärken".

Själv är jag endast medlem i Husbilsklubben och jag är mäkta stolt över mina dekaler. Hur har ni andra det?

Mvh / Per
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.689
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Dekaler på husbilen

Vi har dekal samt HBK nummer fram och bak på husbilen. Men en dekal på locket till datorn måste vara så tjusigt.
Vi är också stolta över den fina dekalen och att visa upp vår klubbtillhörighet.
 
F

F.d. 7998

Guest
Sv: Dekaler på husbilen

Selvklart er dekaler og nummer på både foran og bak.
I dag skal også dekalene med bilens navn "Aurora" på før avreise til Spania på søndag.

I Spania skal vi møte HBK Berntmonia 1134, som vi ene og alene ble kjent med fordi vi hadde dekalene på.
Gjennom forumet har vi også avtalt reisefølge med HBK 126 "Paulkaj" på turen sydover til Spania.

Og til "Knerten";

Først i dag kikket jeg på Knerten`s profil, og oppdaget hvem som står bak.
Magne har en kjempeflott webside Magnes campingside med en enorm kunnskapsbase om husbiler, vagner, produsenter, forhandlere, klubber, forum og alt annet man har behov for å vite. Der burde finnes matnyttig informasjon for alle HBK'ere!

Så Magne, beklager at vi har vært litt fraværende i forumet ditt en stund.
Kommer forhåpentligvis sterkere tilbake etter Spaniaturen.
Tusen takk for den flotte siden din.

Hilsen

Ernest og Siw Eastwood

:santa1:
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Dekaler på husbilen

Per & Camilla,

Själklart har vi klubbens dekaler klistrade både fram och bak. Om man är medlem i en klubb innebär det att man tror att det är den rätta klubben då ska man inte skämmas att sätta up dekalen eller hur ?

Detta är naturligtvis individuellt, det finns dom som är stolte att vara medlem i klubben men inte vill ha någon märke alls på husbilen, alla är vi olika (som tur är). Ett annat alternativ är att klistra märket på en träbit - eller annat hård material och sätta detta bakom framfönstret då slipper man "så kallad kladda ner" bilen :holly-1-icon:
 

Anita o Dan

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Malmö
HBK-Nr
740
Medlemskap
2024
Sv: Dekaler på husbilen

Vi har HBK-dekalerna fram och bak på bilen, men vi har valt en något mindre storlek på siffrorna eftersom vi tyckte att de medleverade var lite för dominerande.

Vi förstår syftet med att siffrorna ska vara stora för att synas vid möte i trafiken, men vi tycker att det är HBK-loggan som är viktigast. När vi står stilla så syns våra siffror bra för alla som går eller kör förbi.

Vi är också med i CC men den skylten har vi lös inne i bilen och sätter den i framrutan vid behov.

Hälsn Anita o Dan
;);)
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.279
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Dekaler på husbilen

Vi har också dekaler bak och fram (fast rättvända :p ). Dessutom ligger en uppsättning nya och väntar på våren och nya bilen. Det gäller att vara beredd!

Det hade varit fint med en liten dekal i samma utförande men kanske 50 - 75mm att placera på strategiska platser såsom en lap top eller någon annan kär pryl.
 
Toppen