björns
HBK Medlem
Har inte sett till några hbk dekaler å bilar småland+ Öland
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Har plast -skylt med dekaler å nr i rutan framRädda om lacken...
Gärna bild på denHar plast -skylt med dekaler å nr i rutan fram
Var får man tag i HBK dekalen? Är ny medlem men ser inte någonstans hur man får tag i dekalen. Tacksam för tips
Du verkar inte vara medlem ännu. (bara sk. Intresserad) När du betalat in kommer välkomstpaketet på posten.Var får man tag i HBK dekalen? Är ny medlem men ser inte någonstans hur man får tag i dekalen. Tacksam för tips
Visst men som ny medlem är första inbetalning 250 kronor, troligtvis dekal kostnadenJag tror att du får dessa på posten då medlemsavgiften 100kr är inbetald, då får man ett välkomstpaket innehållande bl.a dekaler.
Vi betalade in idag i förmiddags. Så vi får vänta på välkomst paketetDu verkar inte vara medlem ännu. (bara sk. Intresserad) När du betalat in kommer välkomstpaketet på posten.
Jag tog bort föregående ägares medlemsnummer på förra hb, inte alls svårt. men med lite god vilja och god syn kunde man ana siffrorna ett par år efteråt. HBK loggan fick sitta kvar, och blev kvar också när jag lämnade in den på förmedling, det var lite mycket att hålla ordning på just då...Men återigen, logodekalen gör sig bra på bakstammen.
Då återstår bara problemet att lätt kunna få bort den när det är dags för försäljning. Utan spår.
Att göra som Tommy, bara sätta upp "logodekalen" ska jag fundera på.
Jag hade önskat:
Men återigen, logodekalen gör sig bra på bakstammen.
- Lite, lite mindre bara, 80%?
- Ersätta de stora bokstäverna/versalerna med små/gemener. För ögats skull. Bara stora bokstäver är inte snyggt. Är dessutom att "skrika" enligt "netikett", vett på internet. Och vi är en internetbaserad klubb
- Och siffrorna/HBK-numret är hemska rent ut sagt. Klumpiga, utan finess, "bonniga". Ett helt annat spensligt/professionellt typsnitt skulle sitta bra. Men, egentligen spelar det mej ingen roll, jag sätter inte upp mitt medlemsnummer det oavsett. En av 15 365? Hur informativt eller intressant är det?
Då återstår bara problemet att lätt kunna få bort den när det är dags för försäljning. Utan spår.
Det finns undantag, både / och:Men en förenings eller ett företags namn skriver man ju med versaler, det är ju föreningens/företagets logga!
Det finns undantag, både / och:
Ett par exempel:
Visa bilaga 216010 Visa bilaga 216011 Visa bilaga 216012
Jag tycker det är okay/rätt med versaler när namnet är en förkortning, t ex
IKEA, H&M, etc. Men även här finns undantag, t ex ERICSSON.
Ha du hittat någon form av riktlinje för detta?
Håller med, det var nog att ta i.
Egentligen är det för mej "läsbarheten"
IKEA, SCA, LKAB, okay
HUSBILSKLUBBEN.SE är ett så långt ord att det är svårare att läsa, jämfört med Husbilsklubben.Se, eller tom husbilsklubben.se
T ex i 100 km/tim
Men det viktigaste är nog loggan som bild betraktat, mörkblå med det gula bandet.