• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Datorstrul

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Jag har en extra, stor skärm bredvid laptopen på mitt skrivbord. Väldigt trevligt att ha eftersom man kan ha många fönster öppna samtidigt. Datorn småbråkade lite med mig i morse så jag jävlades tillbaka litegrann och då la plötsligt extraskärmen av. Kontrollampan slocknade också.

Detta har inträffat tidigare och då har det hjälpt att starta om datorn, men det fungerade inte den här gången. Man blir lite bortskämd när man har två skärmar så jag tycker det är jobbigt med bara datorns skärm.

Någon här som vet hur man får igång extraskärmen igen?

Jappe
 
F

F.d. 53009

Guest
Sv: Datorstrul

Hej!

Om du inte har gjort det så
1. Kolla att skärmen har ström
2. Kolla sladden mellan dator och skärm
3. Skall kanske kopplas in med någon tangent kombination, t ex fn + f4
4. ????

Lycka till

Birger
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Datorstrul

Srömmen kommer fram, fn + f4 släckte datorskärmen men den fick jag igång igen.

:confused:

Jappe
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Datorstrul

Du skrev: "Kontrollampan slocknade också." Prøv å koble bort strømkabelen mellom vegg og skjerm i begge ender (og på midten om det er en deling) og sett sammen igjen - det kan være en dårlig kontakt.

Kom kontrollampen på igjen? Prøv nå de andre åtgjerdene.... Hvis ikke se om det er en trasig sikring på skjermen.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Datorstrul

Jag kollade kablaget - inga fel, kollade bildskärmsinställningarna - hjälpte inte heller, gjorde systemåterställning - ingen bättring, försökte skruva isär skärmen - lyckades inte med det utan till sist var jag tvungen att ta till min sista metod - det ultimata sättet att reparera saker och ting - jag "klippte till" skärmen och då äntligen började den fungera igen! :D:D:D

Jappe
 
Toppen