• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Datorhjälp inget tangentbord

linden

HBK Medlem
Inlägg
1.755
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1219
Medlemskap
2024
Sv: Datorhjälp inget tangentbord

När mitt tangentbord försvann så var det batteriet som var slut, eller kanske kortslutning i det. När jag satt i ett nytt batteri fungerade tangenterna igen.
Prova med att ta bort batteriet och kör bara på strömförsörjningen för att eliminera att det inte är batteriet som är slut.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Datorhjälp inget tangentbord

Tänkte på ett annat alternativ om du inte redan gjort det. Gå in i program/underhåll/ där finns något som heter återställning. Välj en tid som allt funkade och välj att återställa till denna tid. Ta en kopp kaffe eller en god whisky och vänta. Funkar det så var glad, kan gå!?

Testat , fungerade inte!
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.484
Kommun
Hässleholm
Sv: Datorhjälp inget tangentbord

Jag kör med USB-minne till min lilla husbilsdator i st f DVD.

Hade du provat START / ALLA PROGRAM / TILLBEHÖR / HJÄLPMEDEL / Skärmtangentbordet?
 

jasno

HBK Medlem
Inlägg
191
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
5229
Medlemskap
2025
Sv: Datorhjälp inget tangentbord

Ta inte ur batteriet och kör datorn utan batteriet som en "buffer" mot laddaren. Jag har pajat laptops på det sättet. Men att ta ur batteriet en minut ca can hjälpa men inte troligt. Som andra redan har sagt så gör datorn en ny inladdning av grund drivarna.
Tyvärr, jag skulle i ditt fall, köra in en CD med det windows du har. Om det är Vista eller 7 så finns det både reparations möjligheter och att du får tangent bordet igång innan du behöver ladda in operativet igen. Alternativt låt det ladda om och sedan finns allt ditt gamla under Windows old. Men ta en kopia innan för säkerhets skull. Det funkar inte altid som man tror.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Datorhjälp inget tangentbord

Jag har provat det mesta utan formatering. Helt plötsligt så fungerade datorn som den skall under en dag. Nu är den hopplös igen.
TRE fel :
1 tangentbordet fungerar ej
2 sidorna öppnas i flikar istället för i samma fönster
3 jag kan inte låsa storleken på fönsteret

Hänger dessa saker samman? Hur kan datorn laga sig själv? Vad är det för drivrutiner som laddas in fel. tacksam för fler förslag!
 

morsan

HBK Medlem
Inlägg
130
Kommun
Kumla
HBK-Nr
745
Medlemskap
2024
Sv: Datorhjälp inget tangentbord

Format C ligger nära men datorn saknar cd möjlighet. Skall man köpa nytt operativ kan man lika bra köpa ny dator.

Det brukar finnas en kopia med Widows operativsystem och de program som var installerade vid leverans av datorn på hårdisken.
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Datorhjälp inget tangentbord

Se efter om du inte kan ladda ner drivrutiner härifrån: LG Support Välj "Bärbara datorer och markera din modell i listan. Du skrev att du hade en x110, men det finns tydligen flera olika sådana...
Välj det som passar för din modell och ladda ner valfritt antal drivrutiner.
Jag skulle gissa att den som heter "SCM (System Control Manager)" kan vara något för ditt problem.
Skulle inte det hjälpa, maila deras kundtjänst. Nu har jag aldrig kontaktat LG, men flera andra företag och de flesta har bra support och svarar inom en eller ett par dagar.

//Stefan
 
Toppen