• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Datorfreak till Ragglanda i samband med Elmia

Kjell Anders

HBK Medlem
Inlägg
269
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
23
Medlemskap
2025
Allå vänner!

Är i behov av hjälp med installation av ställplatser i Europa på min Garmin 1490 och i AutoRoute. Är inte så kunnig så jag tror mig klara detta själv, tyvärr. Kanske någon kan hjälpa mig, kommer till Ragglandaträffen i samband med Elmiamässan och om någon kan bistå mig där är jag mer än tacksam. Vill gärna få bl.a installerat de ställplatser "carneval" sammanställt.

Vänligen Kjell
 

Bonzo

FD HBK Medlem
Inlägg
727
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
430
Medlemskap
2023
Sv: Datorfreak till Ragglanda i samband med Elmia

Bra att du tog upp detta Kjell, jag sitter i samma båt. Jag behöver också hjälp med uppdateringen av Garminen.
Vi ses i Ragglanda

Sven-Åke
 
Senast ändrad:
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Datorfreak till Ragglanda i samband med Elmia

Jag kan också försöka hjälpa till om så behövs.

//Stefan
 

Kjell Anders

HBK Medlem
Inlägg
269
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
23
Medlemskap
2025
Sv: Datorfreak till Ragglanda i samband med Elmia

Allå igen!

Förstår nu det ordnar sig. Tackar på förhand och som "Bonzo" skrev, vi ses.

Ha de...Kjell
 

Kjell Anders

HBK Medlem
Inlägg
269
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
23
Medlemskap
2025
Sv: Datorfreak till Ragglanda i samband med Elmia

Allå en gång till!

Verkar som jag om möjligt också behöver hjälp med att ladda hem AutoRoute 2010.

Beställde i början av juli AutoRoute 2010 från AMENTIO AB / Välkommen via nätet, betalade med kort över nätet och skulle få varan omkring den 20 juli när den skulle finnas på lager, alltså för 20 dar sedan. Har ännu ej fått något. Försökt få kontakt med företaget i över en veckas tid både per telefon och via mailmeddelanden men stört omöjligt. Varit inne och läste omdömen om företaget och förstår många blivit lurade. Konstaterar nu jag blivit blåst och förlorat min förskottsbetalning. Varnar med dessa ord alla andra för att göra affärer med detta blufföretag.

Ni som är kunniga med datorn får även hjälpa mig med detta. Ersättning utgår i form av något drickbart eller annat matnyttigt enl. ö.k.

Ha de
Kjell
 

Kjell Anders

HBK Medlem
Inlägg
269
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
23
Medlemskap
2025
Sv: Datorfreak till Ragglanda i samband med Elmia

Ladda ner autoroute via piratebay snabbare och billigare. -:)

Allå jasno!

Inte så lätt när jag inte har kunskapen om hur man gör. Har en tidigare version av AutoRoute och förmodar den måste tas bort först. Är också rädd att förstöra något som jag ej klarar av få rätsida på igen. Tror mig också vara för gammal för att lära allt nytt men inser det är svårt klara sig utan. Tror mig veta att den som har kunskapen kan hjälpa mig utan att något konstigt händer med datorn.

Vänligen Kjell
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.537
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: Datorfreak till Ragglanda i samband med Elmia

Hej!

Du behöver inte ta bort den "gamla" AR. Den kan ligga kvar om du vill det.
Jag köpte min AR 2010 från Dustin-Home Back to school

Lycka till
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.537
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Senast ändrad:

Kjell Anders

HBK Medlem
Inlägg
269
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
23
Medlemskap
2025
Sv: Datorfreak till Ragglanda i samband med Elmia

Allå vänner!

Vill påminna om att jag fortfarande behöver hjälp med installationer av ställplatser i AutoRotute och på min Garmin 1490T.

Har lyckats få till det med installationen av AutoRoute 2010 men däremot fått ett annat problem som om möjligt också bör lösas. Problemet är att jag ej längre lyckas öppna något av programmen i officepaketet "Student 2007". Försökt avinstallera för att sedan köra in det på nytt men det funkar inte hur jag än gör.

Ni som ev. kan tänka Er en lösning på detta får gärna hjälpa mig. Tror Du Knut eller någon annan har kunskapen. Kommer till Ragglanda på onsdag förmiddag.

Tackar på förhand!

Kjell
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Datorfreak till Ragglanda i samband med Elmia

Kommer i løpet av Onsdag, men er dette en HP maskin?
De har en Credential Manager pakke som er kjent for å lage problemer med Office om CM ikke er i bruk. En kan da enkelt og greit avinstallere denne Credential Manager og vips funker Office.

Credential Manager brukes til pålogging ved hjelp av fingeravtrykk.
 

Kjell Anders

HBK Medlem
Inlägg
269
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
23
Medlemskap
2025
Sv: Datorfreak till Ragglanda i samband med Elmia

Allå Knut!

Datorn är en ASUS och kanske något hände när jag avinstallerade en del program från HP. Trodde inte de behövdes när jag aldrig har någon skrivare till datorn.

Låter bra Du förstår vad det ev. kan vara. Vi får titta på det och hoppas problemet går att lösa. Mina kunskaper vad det gäller datorer är nästan lika med noll.

Ses på onsdag... Kjell
 
Toppen