• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

DATOR med 12v drift

Arne o Elvy

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3076
Medlemskap
2023
Finns det någon dator i litet format som drivs med 12v. Har solceller och LED nu och vill inte vara beroende av 220V.
Elvy

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2025
Sv: DATOR med 12v drift

Finns ju också omvandlare från 12 v till det volttal som datorn vill ha.
Köpte en sån till hustru.
Flera firmor har sådana för några hundralappar - tror från 300 å uppåt.

F

F.d. 2944

Guest

Ta en titt på alla nya läsplattor. Samsung, Apple iPad osv.
Om ni bara surfar, mailar och betalar räkningar räcker en platta gott.
En stor fördel är batteritiden, 10 timmar på iPad samt att du laddar via cigguttaget.

G

Göran T625

Guest

Jag har sedan ett par år en Asus Eee-Pc som jag driver direkt från bodelsbatteriet 12V utan problem.

Göran T625

F

F.d. 5957

Guest

På kjell kan du köpa en omvandlare från 12Vdc till 19Vdc.

Jag har en Asrock som i nedanstående länk. Den drar 65W och då har du en kraftfull datorn i miniformat (Den är lite större än en bilstereo) med DVD och Bluray. Den här datorn är jätte snabb och har allt och lite till.

ASRock > Products > ION 330HT-BD

MVH
Mauricio.

F

F.d. 5110

Guest

"Jag har en Asrock som i nedanstående länk. Den drar 65W och då har du en kraftfull datorn i miniformat "

Du får gärna ange vilken modell du har - det fanns en hel del att välja på på hemsidan du länkade till....

Lasse

F

F.d. 5957

Guest

"Jag har en Asrock som i nedanstående länk. Den drar 65W och då har du en kraftfull datorn i miniformat "

Du får gärna ange vilken modell du har - det fanns en hel del att välja på på hemsidan du länkade till....

Lasse

Det står i länken ION 330HT-BD

F

F.d. 55451

Guest

Du begränsar dina alternativ att välja laptop på 12 volt.

Min variabel 12 volts omvandlar ger nu ström den tredje modell av den bärbara datorn på 8 år.

Toppen