• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

dator eller kamera fel?

F

F.d. 11293

Guest
jag kan inte Importera bilder från kamera till dator längre, det kommer upp ett medelande på datorskärmen där det står,


Följande fel inträffade vid inport av P1050486.JPG: Det går inte att hitta sökvägen



markerar jag rutan "Hoppa över alla filer med fel" då laddar datorn upp alla billder, men dom lagras inte i datorn



Nu är min fråga var ligger felet? i kameran eller i datorn?
jag har bytt minneskort i kameran och men hjälper inte
:confused:
 
Senast redigerad av en moderator:

BerntMgn

HBK Medlem
Inlägg
818
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
262
Medlemskap
2024
Sv: dator eller kamera fel?

Nja, det som man vill veta är vilket program som går igång när du ansluter kameran eller gör importen
Detta program har säkert inställningar som kan ändras.
Ett annat sätt är att med explorer flytta kamerans filer till ditt vanliga kända ställe för bildfiler.
Ps. Många bildprogram skapar en egen databas av bildfilerna som man har på olika ställen o därför kan man bli lätt förvirrad o inte veta var man egentligen har dom.DS
 

trevik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021
Sv: dator eller kamera fel?

Om du kopplar in kameran till datorn, får du inte upp en enhet i "den här datorn"? Där kan du hitta filerna o kopiera/klistra in dem i rätt katalog på datorn.
 
F

F.d. 11293

Guest
Sv: dator eller kamera fel?

Tack för svaren, det har funkat tidigare men helt plötsligt så dyker felmedelandet upp, jag har sökt i datorn på filnamnet som jag "döper" dom till och dom finns inte i datorn.
jag har inte provat med en annan kortläsare
jag får kolla vidare
:wideeyed:
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: dator eller kamera fel?

Jag har också hört att det har hänt folk samma sak, och jag kan bara hålla med föregående talare, skaffa kortläsare istället och testa!
/Annette
 

Inge Johnsson

HBK Medlem
Inlägg
536
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1412
Medlemskap
2024
Sv: dator eller kamera fel?

En sak till som många inte tänker på är att ibland formatera minneskortet i kameran, står någonstans under menyerna. Gör man inte det så med tiden lägger kameran av error eller något liknande dyker upp, och då tror man att kameran är kass men det kan bara vare ett så enkelt fel.

Tänk bara på att tömma kortet innan för all data försvinner från minneskortet vid en formatering.
 

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.060
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Sv: dator eller kamera fel?

Kopiera över bilderna före och efter den som ställer till det. Kan ligga en bit på tvären i den bilden.

Håkan
 
F

F.d. 11293

Guest
Sv: dator eller kamera fel?

nu har jag skaffat en minneskortläsare, det verkar funka, men det var inte så enkelt som jag trodde, tex att få korten automatiskt in i en mapp,
jag får prova mera senare
:)
 
Toppen