• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dator 12v

• Startad av Startad av F.d. 55293
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 55293

Guest
Hej!
Ser på Claes Ollsons att det finns någon form av omvandlare att sätta i 12v uttag eller cigarettändare, sen kan jag använda datorn på 220volt.
Har jag förstått detta rätt? Behöver man någon speciell styrka på denna omvandlare i så fall?
Mvh sunesson

Sv: Dator 12v

Hej, Sunessons

Tror du menar en liten "dosa" som ansluts i cig. uttaget och omvandlar spänningen oftast uppåt till datorns ingång.
Dvs, du behöver inte gå via omvandling till 220 volt.
Det finns en hel del skrivet om detta tidigare i olika trådar.

De brukar finnas i två olika effektvarianter så kolla hur många watt din dator behöver.

Dosan kan ställas om till rätt spänning och med olika kontakter för att passa i din datoringång.

Kolla också så att du sätter in rätt polaritet - oftast plus på mittstiftet.

ds

Tusen Tack
Jag är inte så bra på detta men du förstod vad jag menade.
Vill återigen tacka dej o alla för så mkt proffisiella råd
Mvh Sunesson

Läs vår vårt inlägg från Pia o Gunnar under rubrik Hur gör ni. Jag använder den enheten nu när jag svarar på din fråga MVH. Gunnar

Hej

MW ComOn Switching Mode Power Supply Model MW2172
Heter den omvandlare som jag använder till datorn den är ställbar mellan 15 - 24 V Laptop vill ha 16 V och det medföljer olika anslutnings stift. Är inköpt på Ullared.
Har fungerat utmärkt
Nisse

Tillbaka
Toppen