• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dataintrång ?

sevallbo

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
12327
Medlemskap
2025
Bokade ett hotellrum förra helgen i Sverige via något som heter booking.com som hotellet använde . Nu när jag är inne och tittar på t ex campingar i Spanien eller någon flygresa så kommer det omg ett erbjudande från dessa Booking.com på just den orten som jag kollat på . Hur kan det göra det och hur får jag bort det ? Någon som vet ? Sevallbo

Tommy Dynér

FD HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Dataintrång ?

Bokade ett hotellrum förra helgen i Sverige via något som heter booking.com som hotellet använde . Nu när jag är inne och tittar på t ex campingar i Spanien eller någon flygresa så kommer det omg ett erbjudande från dessa Booking.com på just den orten som jag kollat på . Hur kan det göra det och hur får jag bort det ? Någon som vet ? Sevallbo

Genom det samarbete som finns mellan de olika bokningssajterna.

Om du t.ex. går in på Trivago, så kollar de genom ett antal hotellsajter, typ Booking.com, hotel.com, osv.

Sedan lämnar du "spår" efter dig och som används för att ge riktade erbjudanden, från de olika leverantörerna.

Att komma ifrån det tror jag faktiskt inte att det går, men det finns andra som känner till det bättra än jag.

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

Riviera

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2025

Har några gånger varit med om at flygbljetter blivit dyrare varje gång man tittar på priserna. Efter att ha tömt cachen har åter det billiga ursprungspriset kommit fram. Ett sätt att påskynda bokningen??

dahla

HBK Medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
15344
Medlemskap
2025

Det finns ett program som heter Superantispyware som städar bort cookies och annat skräp som kommer in i datorn från många hemsidor och är ett bra komplement till virusprogrammet man har installerat. Här är en länk till sidan där man kan ladda ner programmet och den fria versionen gör ett lika bra jobb som det de vill ha betalt för, den skillnad mellan den fria och pro är att man själv får starta det fri programmet. Här kommer länken till nedladdningen: SUPERAntiSpyware - Downloads Lycka till och hoppas det löser era problem.

Toppen