• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Data-roaming i Europa

F

F.d. 29775

Guest
Good news:

per nästa sommer så är det förmodligen och förhoppningsvis slut med
at skulla köpa alla lokala simkort och betala skyhöga WI-FI.
EU har beslutat att hastebehandla ett förslag om samma pris i hela Europa för internet som hemma enligt sitt eget avtal:):):)
Se bifogade link:

Slut med dyr mobilregning i Europa næste sommer - Tech | www.b.dk

Och det är inte ens 1 april:yes:

Undre om det blir verklighet??:wideeyed:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Data-roaming i Europa

Om Fogg fortsätter med sin prisbild och 10 GB/månad tror jag att det blir konkurrenskraftigt även efter borttagande av roamingavgiften.

Trenden bland många operatörer är att minska datavolymen till några enstaka GB och i stället erbjuda gratis samtal och sms. iPhone-/iPadanvändare har länge ringt och smsat gratis utan externa appar så där blir det ingen skillnad. Om man däremot använder sin datavolym till TV- och filmtittande m.m. blir det en klar försämring.

Telia erbjuder bl.a. en abonnemangsform med 0,5 GB/månad med en modern smart telefon, vem har nytta av det?

F

F.d. 25023

Guest

Ytterligare ett skäl att satsa på/använda fiber hemma....

jyrki

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Eftersom vi är ute ca 100 nätter med husbilen och 265 hemma så har vi idag TRE's 4G WiFi-router för 148:-/mån. Full fart och 30 Gbyte data i månaden. Det räcker med råge till Gunilla och mej.

När vi åker ut i Europa har vi en tre år gammal upplåst TELIA USB-sticka som vi har till Fogg samt T-mobile i Kroatien.

Den 1/7 nästa år kommer vi troligen att hålla oss till 4G hos TRE som huvudalternativ samt Net1 som reserv i Skandinavien där TRE's räckvidd inte räcker till. Det sista för att vi är väldigt ofta utanför 3/4G's täckning.

Perrovski

FD HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
232
Medlemskap
2022

Skärmklipp.jpg

Hej
Jag undrar,vilken form av abonnent har du,jag hittar ej i 3-ans .

Mvh

Ps.
Oj, det blev en dålig bild,men du förstör vad jag menar.

Mvh

Senast ändrad:
F

F.d. 23385

Guest

Fogg Lägger ner, fick följande meddelande från dem.

• By the end of 2014 we will have closed the Fogg Free and Fogg Premium services. When this happens your Fogg card will automatically be converted into an HP DataPass so you can continue to surf for free with no extra charge. HP DataPass includes 250 MB of free data per month that can be used in Sweden only.

We are not planning to add any further countries to the service before its closure but you will still be able to connect in the following countries:

Så det är inte mycket att spara på. Hoppas att EU får igenom sina planer på fri Roaming :mad:

Toppen