• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dash cam iPhone?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Dash cam iPhone?

Jag har googlat lite och funnit följande:

Privat filmupptagning på offentlig plats är tillåten även i Tyskland, däremot fordras tillstånd och märkning för permanent videoövervakning på allmän plats där personer kan identifieras. Precis som i Sverige och i de flesta länder.

Vissa rykten gör också gällande att det är förbjudet med varning för trafikövervakningskameror i vissa länder som Frankrike, Tyskland och Schweiz.
Det verkar som om varningarna för kameror i Frankrike har tagits bort av flera tillverkare av navigeringsappar men inte varningar i Tyskland. Är det någon som vet med säkerhet?

F

F.d. 29925

Guest
Sv: Dash cam iPhone?

Inte vet jag, men det är tydligen rätt vanligt att folk ringer in till vissa radiostationer t.ex "Antenne Berlin" och berättar var polisen har kontroller och dessa kontrollplatser meddelas trafikanterna över radion. Bra servis, men detta gäller tydligen enbart tillfälliga fartkontroller.

Toppen