• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dammsugning.

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2026
Ett tips till den som sköter storstädningen av husbilen.
Det är alltid ett bök att använda dammsugaren när man skall upp i sängar och sovalkover och den slår emot inredningen och kan göra märken.
Här är en lösning jag fann på netto idag.
En liten Melissa grovdammsugare 1200w. 220v. med handtag, vikt 3,5 kg och ett bra sug. Pris 349 kr. Produktnr 640 276.
Den är inte större än man kan stuva in den i bilen vid längre resor och går säkert att köra med en vettig inverter eller ett elverk när man inte har 220v.

Detta är något jag har letat efter. Eftersom vårstädningen är min.
Höjd 38cm. bredd 20cm. längd 27cm.
DSCN1281.JPG
Krister.

F

F.d. 53012

Guest
Sv: Dammsugning.

Bra med mindre dammsugare använder Volta Mobil som har axelrem endast 30 cm fungerar bra med bra sug men liten behållare så bra för bil.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Selv fikk vi fatt på en Dyson Car & Boat ladbar med ekstrem sugekraft!
Dyson-DC34-018-520x346.jpg

Har ikke funnet noen i Sverige som selger disse, så vi kjøpte vår i Tyskland.
Lades både fra 12V og 230V - LiIon batteripakke som holder til 15 min bruk selv med motormunstykket. Tror vi betalte rundt €200 for vår - ikke billig, men den suger bedre enn en stor AEG på 2kW selv med ny pose og filter i den store. Enkel test støvsug med den store og kjør over med den lille - den plukker opp mye fra tepper og møbler som den andre ikke får med seg.

Motormunnstykket er suverent til å få hundehår ut av tepper og møbler ;)

Krabaten

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
9413
Medlemskap
2022

Det finns små billiga Dammsugare på typ ÖB - JULA.Vi har alltid med vår

Senast ändrad:

marunga

FD HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022

En sådan Dyson letar jag efter till HB. Eftersom jag har hund måste jag ha riktiga grejer. Funkar dåligt med vanliga skaftdammsugare. Funderar ev. på att sätta in centraldammsugare, men kan tänka mig att slangen inte är kul att brottas med.

/M

marunga

FD HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022

Hmm.. Netonnet 2499:-
Förstår inte att vi Svenskar alltid skall utmärka oss för att ha högsta priser. Är det för att vi också har högsta löner....:)

/M

Senast ändrad:

marunga

FD HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022

För mkt budgetköp gör att man får öka den egna arbetsinsatsen. Gillar man att städa är det OK men städar man för att det är nödvändigt vill man ha så bra grejer som möjligt. Satte in centraldammsugare hemma för några år sedan och retar mig på alla år jag gått med för dåligt sugverktyg...

/M

elliot easy

HBK Medlem
Kommun
Abbekås
HBK-Nr
9392
Medlemskap
2025

Har precis monterat en centraldammsugare i Hb:n märke::Beflex tror jag den hette:wideeyed: Fantastisk liten maskin med enormt sug!! Och 6meters slang.
MEN!!!!!!!! Skitdyr:mad:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Ronny P

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
13439
Medlemskap
2025

Jag oxå,
Fullt tillräcklig när inte sopborsten duger.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    959,5 KB · Visningar: 7

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Har ju en sån hemma men inte tänkt tanken:confused: Kör du nån liten omformare bara 12-15V?

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Nu har jag också köpt en Dyson 34 animal. Ser ut som den Knut har i #3, men utan den böjliga delen längst till vänster i bild. Jag köpte den hos Netonnet för att enkelt byta etc., men dom extra 100-lapparna kunde jag använt till annat. Dammsugaren är kraftig och bör finnas i fler bilar. Tidigare har jag använt en billig 12v, men den går direkt till återvinning.
En svaghet med Dyson DC34 är att den enbart kan laddas med 220v, det går inte med 12v-anslutning, men det får man stå ut med.

F

F.d. 58542

Guest

Ett tips till den som sköter storstädningen av husbilen.
Det är alltid ett bök att använda dammsugaren när man skall upp i sängar och sovalkover och den slår emot inredningen och kan göra märken.
Här är en lösning jag fann på netto idag.
En liten Melissa grovdammsugare 1200w. 220v. med handtag, vikt 3,5 kg och ett bra sug. Pris 349 kr. Produktnr 640 276.
Den är inte större än man kan stuva in den i bilen vid längre resor och går säkert att köra med en vettig inverter eller ett elverk när man inte har 220v.

Detta är något jag har letat efter. Eftersom vårstädningen är min.
Höjd 38cm. bredd 20cm. längd 27cm.
Visa bilaga 80909
Krister.

har åxå en sån och är mycket nöjd. bra pris är det också.

Toppen