• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dam träff

F

F.d. 12259

Guest
;)Finns där nogle damer SOM är ensamma och åkar Husbil själv? Jag är bare ensam 14 dagar var 14-dag men är då pigg på att åka utt och träffa andra. En liten spontan träf var väl inte helt fel. MVH G.H.
 

IngBo

FD HBK Medlem
Inlägg
391
Kommun
Varberg
HBK-Nr
879
Medlemskap
2021
Sv: Dam träff

Ja det skulle va jättekul......
Men det finns ett krux jag har aldrig kört husbilen.
Jag får väl lära mig detta,köra rakt fram går ju säkert.
Eller varför inte förlägga den till Varberg,ser ut till att ligga ungefär på mitten
av hittills anmälda intressenter.
Finns en bra ställplats vid Apelviken.Gångavstånd in till stan.
Då kan min gubbe köra ner den dit,så kanonbra.

:yes::yes::yes:
 
Senast ändrad:
Inlägg
508
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
826
Medlemskap
2024
Sv: Dam träff

Det låter kul! Då får jag även gehör för mitt förslag att till nästa träff som HBK ordnar skulle damerna köra de sista 5 milen för att få träna. Nu måste de alltså köra själva till träffen!!!!! Ingela börja träna, du måste med!
Hälsningar från Anne-Louise som körde själv från Onsala till Elmia eftersom min man var bortrest.

Kom och tänka på om vi då inte skulle ha något tema. Tänkte först på hjärt- o lungräddning men det skulle även vara nyttigt med lite info om brandsläckare.
Kom med flera förslag så vi kan tycka till.

A-L
 
Senast ändrad:

Tom o Cina

HBK Medlem
Inlägg
189
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
1547
Medlemskap
2024
Sv: Dam träff

Ja du Ann-Louice ingen dum ide, jag tycker om o köra bil. Så det är inga konstigheter, men vi har inte så stor bil. men man får inte skämma bort männen då tror de kanske att de alltid får hinka öl när man är ute o få sitta bredvid. Kul med temagrej, kanske första hjälpen inte är så dumt, vet ju aldrig vad man råkar ut för längs våra vägar. har själv lärt mej det en gång men längesedan skulle behöva en uppfriskning.:p
 

RiRos

HBK Medlem
Inlägg
188
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1793
Medlemskap
2024
Sv: Dam träff

Trevligt förslag kommer gärna. En vår träff kanske.
Rigmor
 
Senast ändrad:

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Dam träff

Jag kör alltid vår husbil, när vi var på långsemester körde jag 250 mil på tre veckor, min man sitter bak i dinetten och passar ett av barnen (alltså byter skiva i den bärbara spelaren åt dottern när filmen e slut). Sonen sitter bakåtvänt i passagerarsätet bredvid mig och upprepar alla GPS-tantens fraser under större delen av resan. Desutom gör han en sån klockren härmning att man ibland inte är säker på om det är han eller GPS-tanten!
Vi har aldrig disskuterat vem som ska köra, jag hoppade in i förarstolen från början, men vi verkar tydligen inte höra till vanligheten...
Långa blickar från framförallt karlar :wideeyed:på campingplatser eller parkeringar får man när man backar in på en plats och dom ser att det var en tjej som körde!
Någon undrade om gubben hade varit på fest...hmm...som om det bara skulle vara DÅ som man kör husbil om man är tjej...Grrrr :mad:
Jag begriper inte riktigt varför det skulle vara svårare att köra en husbil än en pesonbil. T.o.m. lättare, det är ju mycket bättre backspeglar och sen har jag ju backkamera, dessutom sitter man högre upp än övriga trafikanter! Så ni som inte har testat, hoppa in i förarstolen och kör, det är ju kul!!:D
Hälsar Annette
 
F

F.d. 2774

Guest
Sv: Dam träff

:music-icon::music-icon::music-icon:Hos oss blir det snart repris på förra hösten!!!
Dottern Hanna och jag ska i år åka med husbilen till Karlskrona och gå på "Ladys night", vi är 2 husbilar som åker dit, utan gubbar !! :yes:

Tidigt i våras var Hanna, jag och barnbarnen på Öland en helg, och jag kunde parkera husbilen utan att det lutade......
Det är inte alls så farligt, det gäller bara att ta det med ro, det fixar du Ingela, det är jag bombsäker på!!:yes:
 
I

Inger & Taeke NL

Guest
Sv: Dam träff

Hej Gurli,

Vilkent trevligt forslag du kom med. Jag skulle aka med direkt om det inte var for att vi bor sa langt borta. Jag tycker ocksa att det ar en bra ide for de kvinnor som ar lite radda for att ge sig ivag sjalva med husbilen. Pa det har viset kan man gora sallskap med varandra plus att fa lite rad och tips av andra kvinnor som kor.

Halsningar fran Holland
 
F

F.d. 297

Guest
Sv: Dam träff

Suck! Jag har inget inget körkort och dels så måste jag alltid ha gubben med för jag är rörelsehindrad. Det låter jätte trevligt annars men som sagt gubben måste hänga med över allt. Jag får väl skicka gubben på stan då. Men hur en jag bär mig åt så måste gubben vara med som en svans över allt men han är bra att ha ändå. Men skulle vara skönt att slippa honom ibland när sådana här träffar anordnas.
Ha så trevligt tjejer.

Anita i Täby:confused:;)
 
F

F.d. 15719

Guest
Sv: Dam träff

Men Anita då den gubben ska du vara rädd om!! :)

Marina i Rimagy och jag har tidigare skojat om att vi skulle åka själva när vi slitit ut våra gubbar, det var i tråden om möjligheten söka resesällskap till husbilen här på hemsidan.

Det här är ju ett väldigt löst koncept för några lösa fruntimmer så varför inte lägga in parametern samåkning i ekvationen?

Själv vill jag inte sitta och köra Chevan själv till en träff någonstans i Sverige men jag kan tänka mig att åka med till en ladies weekend!

Vi fortsätter väl bygga på idén och rätt som det är så har vi bokat nånting!!

/elisabeth
 
F

F.d. 297

Guest
Sv: Dam träff

Ja ja min kära gubbe är jag rädd om ska jag säga han är guld värd. Utan honom skulle det aldrig bli ett sådant härligt liv med husbil och åka ut och träffa folk med samma intresse.
Vi kanske åker upp till Kopparberg på marknaden i morgon det är alltid roligt att komma ut på olika saker.
Men det värsta är att vi har två innekatter som behöver ha sin omvårdnad så vi har ingen kattvakt denna helg så det får bli över dagen vi åker då.
Vi har faktiskt kört 1000 mil på två månader men då hade vi semester 5 veckor men min mor var kattvakt då när vi var borta.
Vi vill inte ha katterna i nya bilen dom är 11 år och inte vana att åka bil heller dom mår bäst hemma.

Ha en trevlig helg önskar vi
Anita o Risto:music-icon:Det ska vara husbil.:music-icon:
 
F

F.d. 24284

Guest
Sv: Dam träff

Jag blir lite förvånad när jag läser denna tråd!
Trodde det var en självklarhet att båda körde husbilen i ett parförhållande.
Jag har ju just träffat en ny kvinna och hon köpte en egen husbil. Hon var först lite rädd för hur hon skulle klara att köra den. Efter 5 mil sa hon spontant: "Piece of cake". Allt går bara man försöker och vågar börja. Hon hade bara kört personbil innan.
Så mina damer, byt plats med gubben nästa gång eller vägra att åka med:D
 

robert

HBK Medlem
Inlägg
412
Kommun
Partille
HBK-Nr
893
Medlemskap
2027
Sv: Dam träff

Men Rimagy, vi är förhoppningsvis fler från samma ställe, och det räcker väl om en kan köra, om det finns plats i bilen för fler menar jag! Onödigt att köra ensam, visserligen såg jag nu att vi har lite långt emellan varandra, men det hindrar ju inte att det finns någon i närheten av dig som kan köra, om och när vi bestämmer oss för en träff med enbart damer!
Ta det lugnt, så syns vi på vägarna, fru Åhnbrink
ps,jag heter Anette...
 
Senast ändrad:
F

F.d. 7998

Guest
Sv: Dam träff

Hei tjejer,

Jag har just hemkommit från första husbilsresa helt på egenhand. Har kjört och handterat husbilen själv i lflere år, men nu har jag varit till Bremen och tillbaka helt ensam.

På väg både ned och opp stannade jag till en natt utanfor hos min goda husbilskompis Gurli HBK 938, som startade denna tråd.

Etter å ha lest innleggene i denna tråd, och diskuterat lite, kom vi fram til att det kanskje ville vara bra at legge inn lite teknsik opplæring til en damtreff.

Vårt forslag er att hyra inn en sjåførlærare som kan gi et par timmars undervisning i kjøring och handtering av husbilen, och en campingforhandler som kan gi opplæring i husbilens övriga tekniska innstallasjoner, som gasol annlegg, byte av gasoltuber, vattenpåfyllning etc ( alle dom her sakerna som det er så mycket enklare att la gubben ta hand om).

Det burde ikke bli så mange kroner på hver person om vi blir nogon damer på träff.
Och med lite opplæring och erfaring, så kanskje blir vi många fler tills neste träff???
 
Toppen