Sv: Dam träff
Jag kör alltid vår husbil, när vi var på långsemester körde jag 250 mil på tre veckor, min man sitter bak i dinetten och passar ett av barnen (alltså byter skiva i den bärbara spelaren åt dottern när filmen e slut). Sonen sitter bakåtvänt i passagerarsätet bredvid mig och upprepar alla GPS-tantens fraser under större delen av resan. Desutom gör han en sån klockren härmning att man ibland inte är säker på om det är han eller GPS-tanten!
Vi har aldrig disskuterat vem som ska köra, jag hoppade in i förarstolen från början, men vi verkar tydligen inte höra till vanligheten...
Långa blickar från framförallt karlar

på campingplatser eller parkeringar får man när man backar in på en plats och dom ser att det var en tjej som körde!
Någon undrade om gubben hade varit på fest...hmm...som om det bara skulle vara DÅ som man kör husbil om man är tjej...Grrrr

Jag begriper inte riktigt varför det skulle vara svårare att köra en husbil än en pesonbil. T.o.m. lättare, det är ju mycket bättre backspeglar och sen har jag ju backkamera, dessutom sitter man högre upp än övriga trafikanter! Så ni som inte har testat, hoppa in i förarstolen och kör, det är ju kul!!

Hälsar Annette