• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dags för en ny telefon (och kanske en Ipad)

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Dags för en ny telefon (och kanske en Ipad)

Jag har en IPad med 64 gb i minne och skulle inte klara mej med mindre än så utan att ha saker där bara tillfälligt. Jag tycker absolut det var värt extra pengarna, skulle jag byta blir det nog den största med 128 gb. När man börjar tror man att man "bara" ska ha vissa saker i den men allt eftersom vill man ha mer så minne behövs mycket av.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Dags för en ny telefon (och kanske en Ipad)

Det finns andra lösningar som Sonic nämner!
Jag använder också Dropbox (50GB gratis) och nu också Flickr med 1TB, också den gratis. Fördelen med molntjänster är att de oftast är tillgängliga.
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Dags för en ny telefon (och kanske en Ipad)

Det finns många fördelar med molntjänster, och det finns en stor nackdel.
Man måste vara uppkopplad på linan. Då kan det vara bra med ett flashminne.
 
M

MatsFo

Guest
Sv: Dags för en ny telefon (och kanske en Ipad)

Ja bilderna och egna videofilmer glömde jag helt i min uppräkning. Om man gör det mycket så tar det väldig plats, framförallt videofilmerna.
Ljudböcker tar en del också.
E-böcker däremot tar nästan inget minne alls. De kan man ha många års förråd med sig utan att det ens märks.

Det är irriterande att det inte finns något automatiskt sätt att ta bort det man läst från t.ex. Ztory, men nu med senaste versionen har det i alla fall lite lättare att ta bort dem. Men även om man skulle ha 50 nummer av olika tidningar så tar det inte mer än gissningsvis 500-700 MB så det är ju inga våldsamma mängder internminne direkt.

Men jag håller med, har man inga problem med att det kostar mycket och inte heller vet hur man kommer att använda den är det ju bara att köpa den med störst minne. De är ju troligtvis mer lättsålda också om man vill sälja den efter några år.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Dags för en ny telefon (och kanske en Ipad)

När vi är inne på ämnet minne så kan ni även testa Copy för att lagra i molnet, om jag inte minns fel så fick man 20Gb lagringutrymme gratis direkt och nu när jag fyllt min dropbox så har jag börjat nyttja copy mer och mer.
Jag gillar att sprida ut mina saker och har en del sparat både på stickor, minneskort, extern hårddisk och i några molntjänster, jag ser både för och nackdelar med alla mina lagringsmöjligheter men jag gillar att sprida äggen i fler korgar och det är mina bilder jag är mest rädd om.

mvh jocke
 
Toppen