• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Tips Dags att byta bakljus insatserna på Ducato 1995. I Skåne, vart vänder man sig? Har köpt in materiel.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Fijat

HBK Medlem
Kommun
Svedala
HBK-Nr
41618
Medlemskap
2026
Hej husbilsägare!
Jag har en 30 åring Fiat Ducato från 1995 som jag sakteliga fixar nya delar till, och uppdaterar, för att kunna använda som ensam resande 66+, och resa i Sverige o Danmark mest.

Nu är det dags att byta bakljusinsatserna i sin helhet eftersom innanmätet smular sönder och lyktglaset är skört. Jag har beställt lyktinsstserna på Autodoc, de har jag hemma.
Frågan är: vart vänder jag mig för att beställa detta arbete? Hoppas på tips här i Skåne och gärna sydskåne där jag befinner mig.
Tack för svar, om ni kan tipsa mig, på privat meckare (mot betalning) eller verkstad.
Med vänlig hälsning, Eva

1763983962361.webp

Hejsan, det är ju inget större jobb men kan vara lite pilligt med skruvarna och kontakten m.m.
Man kommer mest att tänka på någon mindre privat bilverkstad som inte är styrd av tabeller och fasta priser för varje sak, samt dessutom helst själva vill köpa in reservdelarna som skall monteras...
Typ någon sådan som har mindre verkstad kvar i någon större bensinmack som fortfarande är befolkad... Eller som jag brukar skriva i liknande sammanhang "Kalle i backen" han som fixar allt från mopeder till traktorer och bilar åt folk till vettigt pris och med mindre omkostnader än stora verkstäder, även om den sorten börjar att tunna ut.
Också bra att bli lite bekant med för framtida lite udda jobb som kan behövas på en äldre bil, nästan helt utan moderna data OBD felkoder dess utom.

M.v.h. JANKRO.

Senast ändrad:
Ja du kommer att behöva få kontakt med en bra verkstad... jag googlade...bilverkstad Svedala.
Gör så.. och kör runt och kolla lite...fråga t ex hur mycket de brukar ta per timme. Det säger inte allt, men kan ju va bra att veta.
Åk runt till några bilförsäljare och fråga om de har något tips!
När jag googlade hittade jag t ex detta... jag vet absolut inget om dem.. men jag tror att du kan åka o prata med dem.

Svedala Bilverkstad & Bilvård AB Hem - Svedala Bilverkstad & Bilvård AB

Om
Hejsan, det är ju inget större jobb men kan vara lite pilligt med skruvarna och kontakten m.m.
Man kommer mest att tänka på någon mindre privat bilverkstad som inte är styrd av tabeller och fasta priser för varje sak, samt dessutom helst själva vill köpa in reservdelarna som skall monteras...
Typ någon sådan som har mindre verkstad kvar i någon större bensinmack som fortfarande är befolkad... Eller som jag brukar skriva i liknande sammanhang "Kalle i backen" han som fixar allt från mopeder till traktorer och bilar åt folk till vettigt pris och med mindre omkostnader än stora verkstäder, även om den sorten börjar att tunna ut.
Också bra att bli lite bekant med för framtida lite udda jobb som kan behövas på en äldre bil, nästan helt utan moderna data OBD felkoder dess utom.

M.v.h. JANKRO.
Tack för svaret, låter precis som det jag tänker. Någon som ”respekterar”
En gammal husbil

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tillbaka
Toppen