• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

dab radio

stig ingemansson

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
18861
Medlemskap
2025
någon som vet om man kan limma fast en dab anten på plastfönstret i bodelen om man kompleterar med separat jord blir det bra kontakt med yttre rymden eller isolerar plasten tänkte limma den på insidan i bodelen.

Plast är genomskinligt för radiovågor så länge den inte har ett metallager på sig. Något som nog aldrig har förekommit på plastfönster i husbilar/vagnar. Framrutan i glas kan ha metallager ibland.

DAB och FM har i stort sett samma radioegenskaper och en FM-antenn fungerar ju bra bakom plast alt. glas.

MVH
Hans

Senast redigerad av en moderator:
hej och tack för råden radion kommer att sitta mitt i bodelen och ersätta en gammal radio 29 år gammal.så jag måste sätta dab antennen i plastfönstret det blir lättast därför är jag osäker på funktionen. den gamla antennen ligger lös bakom radion i skåpet tänkte dra kabel fram till vanliga antennen i panelen på bilen. men dra kortaste vägen med dab antennen.bara en halv meter.

Tillbaka
Toppen