• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Düsseldorf mässan

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.847
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Detta är världens största mässa för husbilar i Düsseldorf .

Ställplatsen rymmer 3000+ och servicen är i toppklass.
Bussar gratis till/från mässan dagtid och till/från innerstaden kvällstid.
Man betalar inträde och parkering dagtid, resten ingår!!

Ska man dit så börjar man med att skaffa ett gratis medlemskap på :
http://www.caravan-salon-club.de/

Detta ger en bra rabatt och man får en del bra info att ladda ner och en del hemskickat.

Sedan kanske vi ska samla ihop en skara HBK folk för att ha lite trevligt på nervägen och under mässan.
Mässan är alltid sista veckan AUG/1:a SEPT.
Jag har varit där i 4 år och funnit att det är bra att vara nere på mässan på söndag kväll runt 18-20. Gå på mässan Mån-Ons och dra vidare Ons em.

Ska vi planera något gemensamt ?
 

Lasse-125

HBK Medlem
Inlägg
669
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024
Sv: Düsseldorfmässan

:spinny: Ja! Verkar stenkul. Har jag fattat rätt blir det söndagen den 26 augusti som
man skulle vara där? Hoppas verkligen att detta kan bli en realitet!:spinny:
mvh.SivoLasse:spinny:
 

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Sv: Düsseldorfmässan

Hej

Nu har jag anmält mig som medlem så vi får väl se om man kommer till Tyskland senare i år.
Det skulle vara kul om man blev några stycken, min tyska är inte så bra.

Ha de
 

Ingo

HBK Medlem
Inlägg
228
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
210
Medlemskap
2024
Sv: Düsseldorfmässan

Hej!
Vi har varit där vid två tillfällen och man blir lika imponerad varje gång.
Det är lika mycket att se på mässcampen som på mässan,plus alla
trevliga mäniskor man träffar.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.685
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Düsseldorfmässan

Jag har också anmält mig som medlem. Hoppas att jag kryssade i rätt rutor men det kanske inte så himla petigt. Vi tycker också att det skulle vara trevligt med gemensam resa dit.

Eva & Hasse HBK 9
 

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Sv: Düsseldorfmässan

Hej alla!
Vi har varit medlemmar i 3 år och nere varje år så också i år.Mässan är oslagbar i sitt slag.
Må bra Anders .B:)
 

Frank Ekman

HBK Medlem
Inlägg
702
Kommun
Horn
HBK-Nr
111
Medlemskap
2024
Sv: Düsseldorfmässan

NU har även vi anmält oss (tror jag) detta med tyska är inte det bäst vi kan. Men vi försökte ialla fall. Om det fungerade så ser vi fram emot en resa söderöver med andra medlemmar i klubben. :twitcy:

Yvonne & Frank
 

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Sv: Düsseldorfmässan

Hej igen!
Det skulle vara roligt om vi HBKare kunde träffas på vägen ner och köra in på parkeringen efter varann,då har vi möjlighet att stå nära varandra.Området är enormt stort så det är inte så lätt att hitta varann på plats.Ett sätt är ju att byta mobilnummer. Ser fram mot detta. Anders .B
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.847
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Düsseldorfmässan

Jag har upptäckt under mina år där att om man samlas utanför och köar in samtidigt under Söndagskvällen så får man stå tillsammans, skulle det bli lite fel så korrigerar vakterna detta under inkörningen utan problem bara de känner till det. DVS. OM jag kan meddela att alla med dekalen Husbilsklubben.se ska helst hamna på xx så gör vakterna vad de kan för att det ska bli så. Fungerar det inte 1:a natten så hjälper de till så att det blir så för nästa natt.
Så samlas i denna tråd så ska vi ordna en trevlig resa som ingen glömmer!!
 
F

F.d. 940

Guest
Sv: Düsseldorfmässan

Ja nu har vi oxå försökt att bli medlemmar på Caravan Salon Club.
Vi är inte heller så bra på Tyska så vi får se om det kommer något.:eek:
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.685
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Düsseldorfmässan

Jag har nu fått mitt kort och ett brev ifrån CARAVAN SALON. Så klart är det på tyska och jag har nu lyckats att hjälpligt traggla mig igenom det. En sak skulle jag gärna vilja få bekräftat.
Längst ner till vänster står det

Wichtig: Die Club-Card ist personenbezogen und gilt nicht als Familienkarte!

Måste väl betyda att vi ska ha vars ett kort för att få rabatt på inträdet?
:confused:
Eva HBK 9
 

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Sv: Düsseldorfmässan

Hej Hasse!
Det stämmer att ni måste ha var sitt kort,inte för rabatt på parkeringsavgiften men väl till inträdet.
Ha det Anders.B:D
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.273
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Düsseldorf mässan

Hur ser det ut kring denna mässa. Speciellt uppställningsplatsen för våra husbilar. Är det plant eller lutar det som på Elmia område 2? Går det fortfarande att anmäla sig (om jag lyckas få igenom en semesteransökan för den aktuella tiden)?
 
Senast ändrad:

CarthagoAnders

HBK Medlem
Inlägg
829
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2024
Sv: Düsseldorf mässan

det är en stor, mycket stor parkering med trädalleer och viss stensättning som används som ställplats, lutningen är inte större än att du klarar dig med dom normala kilarna
området är mycket stort och att bara gå omkring på campen och titta på alla vanliga och ovanliga bilar ger nästan lika mycket som att vara inne på mässområdet
fria bussar går genom området i skytteltrafik från campen till mässan samt in till Düsseldorf centrum
organisationen är supereffektiv och man kan nog hjälpa dig med i stort sett vad som helst om du är i nöd
serveringstält med långbord, mat och öl samt underhållning
tyskarna kan det här med organisation kring stora evenemang är min erfarenhet
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.273
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Düsseldorf mässan

Tack för svaret.
Nu har jag anmält mig och min fru på mässans hemsida. Då gäller det bara att fixa semestertid så kanske vi ses.

Hur är det med hundar på mässområdet? Jag antar att man kan gå in och ut från mässan under dagen för att kunna titta till jyckarna.
 

CarthagoAnders

HBK Medlem
Inlägg
829
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2024
Sv: Düsseldorf mässan

du köper ett en-dags eller flera-dagars kort och kan gå ut o in så mycket du vill under dagarna, tänk bara på att du ligger kanske någon kilometer bort från mässentren och det tar tid att ta sig fram och tillbaka med bussarna
mässans sammanlagda yta tror jag är 220 000 kvadratmeter att jämföra med ELMIA som har en bruttoyta på 34 000 kvadratmeter varav drygt 20 000 använts för de senaste årens husvagns- och husbilsmässor
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.273
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Düsseldorf mässan

Nu är semester fixat :D ! Det vore skoj om vi kunde träffas i någon bestämd tid och plats i Düsseldorftrakten så att vi kan köra in på området samtidigt. Helst en plats som går att hitta även utan GPS. Det borde ju finnas någon lämplig rastplats vid någon av motorvägarna i området. Eller har detta kanske redan behandlats i någon annan tråd?

Hur som helst, vi ses kanske på något sätt.
 

Lasse-125

HBK Medlem
Inlägg
669
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024
Sv: Düsseldorf mässan

Hej alla Düsseldorfintresserade. Nu när Håkan på ett så tragiskt sätt är förhindrad att hålla samman resan.Måste vi hitta någon ersättare .Finns det någon som känner sig manad så kliv fram.HYMERANDERS Du verkar ha bra koll på hur det funkar.Har Du lust och möjlighet?
Mvh Lasse-125
 
Toppen