• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dörr säkerhet

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Efter att själv provat och även sett många olika säkerhetslösningar av bristande kvalite och funktion är jag mycket nöjd med mitt inköp av HEO-safes låsbara dörrlås. Monteras med en skruv och monteringen tar inte många minuter.
En bra produkt som rekommenderas!
 

BO-A OCH INGEGERD

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Borås
HBK-Nr
5099
Medlemskap
2024
Sv: Dörr säkerhet

Hej

Roligt att höra att du är nöjd med låsen. Vi har beställt sådana från Tyskland idag och det ska bli intressant att se hur det blir. Skönt att slippa krångla med vajrar i alla fall!

Hälsningar Ingegerd
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Dörr säkerhet

I senaste Reisemobil finns en insändare som menar att det med en större mejsel går att bryta sig in trots monterat extralås, inget fabrikat nämnt. Själv vet jag inte om det stämmer, ville ändå nämna det.
 

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Sv: Dörr säkerhet

Tyvärr kan man nog bara låsa för ärligt folk man har väl haft tur som klarat sig under åren :) Vi har både säkerhetslås och ett mycket högljutt larm :)
 
Senast ändrad:

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.780
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Sv: Dörr säkerhet

Det viktigaste att tänka på är att inte ha stöldbegärliga saker synliga och att stoppa undan dem innan man stannar. Tjuvar har koll på om det syns att man stoppar undan saker när man står still. Våra extra "säkerhetslås" på dörrarna är svåra att öppna utifrån. Tar man sig däremot in via något fönster som är lätt i alla HB så kan man låsa upp inifrån. Bästa säkerhetslåsen är de som man måste använda nyckel till även inifrån. Hoppas vi alla slipper påhälsning av inbrottstjuvar.
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Dörr säkerhet

Hej!
Var inhandlar man dyligt?
Mvh.


Efter att själv provat och även sett många olika säkerhetslösningar av bristande kvalite och funktion är jag mycket nöjd med mitt inköp av HEO-safes låsbara dörrlås. Monteras med en skruv och monteringen tar inte många minuter.
En bra produkt som rekommenderas!
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Dörr säkerhet

Hej.
Vi har en plankstump (lite pimpad) mellan det inre dörrhandtaget och bodelsväggen.
Kostnad=0
Samt att plankstupen på ca 25cm ligger i ett skåp när den inte nyttjas!
Ingen åverkan på bilen vid mont.;)
Fast den dörren går INTE att få upp utifrån utan att riva ner hela bodelsvägen eller att det inre dörrhandtaget demonteras med grovt våld.

Så skall någon in så blir det genom förar/passagerardörr där de och sitter en folkilsken katt och fräser, he he.

Lite kameraövervakningsdekaler kanske också kan avskräcka tillsammans med självhäftande små rörelsestyrda batterilampor.
Vi har även våran fastighet larmövervakad, fast det är nog ibland så att dekaler och skyltar om larm är en rätt så effektiv första barriär för PACKET. Detta sagt av Securitas som monterade in vårat huslarm!
Om vi avslutar samarbetet med den så får vi behålla larmet, men skyltarna klipper Securitas tillbaka:oops:

Less is more
 

Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
502
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
113
Medlemskap
2024
Sv: Dörr säkerhet

När jag, för ett par år sedan, hade inbrott i min förra husbil hade tjuvarna först försökt ta sig in via takluckan. Enligt firman som lagade taklucka + sidoruta så var det vanligt att tjuvar tog sig in via takluckan. Enligt uppgift är det vanligt pga att få takluckor är larmade eller har extra lås.
Elisabeth
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Dörr säkerhet

Efter att själv provat och även sett många olika säkerhetslösningar av bristande kvalite och funktion är jag mycket nöjd med mitt inköp av HEO-safes låsbara dörrlås. Monteras med en skruv och monteringen tar inte många minuter.
En bra produkt som rekommenderas!

Efter att kört lina i en husbil och wire i en annan är det underbart att slippa alla uppfinningar. Praktiskt och rationellt värt varje öre!
 
Toppen