• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dörr larmar för öppen.

JohandAga

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
43171
Medlemskap
2025
Hej.

Våran dörr visas att det är fortfarande öppen i instrumentpanelen. Vad för signal sänds det från dörr till instrumentpanelen? Vilket gör att det larmar varje gång man rullar igång. Är detta något återkommande på dessa bilar? Vi har en Hymer B 708 PL.
Bild nedan på våran dörr. Något man kan fixa själv ?

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    2,1 MB · Visningar: 33

L-G Hellsten

HBK Medlem
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
35348
Medlemskap
2025
Hej.hadde det problemet själv på en hymer centrallåset fungerade inte och den larmade dörr öppen.entråd var av i kabeln till dörren

JohandAga

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
43171
Medlemskap
2025
Hej L-G

Jag kan låsa upp med central låset men ej låsa. Eftersom den tror att det ÖPPEN. Men en kabel, fick du slita ner hela innerdörren?

L-G Hellsten

HBK Medlem
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
35348
Medlemskap
2025
Blivit ett veck på kabelslangen mellan dörr och karm skar upp ock skarva de den sedan lindade med eltejp. Men vet ej hur förbindelsen ser ut på din bil
Jag hade en ml i 630

Kaehne4363

HBK Medlem
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2027
Jeg ka se at vi ikke har samme dør i husbilen, men måske kan dette hjælpe'

Toppen