• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dåligt tryck i duschen

Mapers

FD HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Kramfors
HBK-Nr
34574
Medlemskap
2022
Hej på er!
Ny på forumet och kanske ställer frågor det redan skrivits om och svarats på men hittar inte så bra här än så ger det ett försök.
Vi har en Knaus Sunliner -05 och allt fungerar finfint trots åldern men trycket i duschen är helt värdelöst men de andra kranarna har "full sprutt". Jag fattar ju att det inte kan vara samma tryck som i duschen hemma men tycker väl att man borde kunna skölja av sig hjälpligt i alla fall.
Nödlösningen vi har kört på nu är att fylla handfatet med vatten och ha kranen på där och slänga i en campingdusch från Biltema (ruskigt bra liten dusch faktiskt) men skulle ju helst vilja kunna använda husbilens egna såklart.
Kan man göra något åt detta eller är det bara att gilla läget?
/Maja
 

Mapers

FD HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Kramfors
HBK-Nr
34574
Medlemskap
2022
Kolla så att duschmunstycket (silen) inte är igentäppt med kalk etc.
Godmorgon Roffe och tack för ditt svar.
Vi har skruvat bort och rengjort munstycket och slangen men ingen skillnad.
Vi hade problem med trycket i toan (spolningen) och fick tipset att ta bort nån sil/filter och när vi gjorde det blev den bra, kan det finnas något liknande till duschen kanske?
 
F

F.d. 72435

Guest
Det kan finnas metallsil både där duschslangen är ansluten till kranen och där duschslangen är ansluten till munstycket.
Jag hade en mysig brun slemmig beläggning på min. Efter rengöring blev det bra.
 
Toppen