• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dåligt bemötande hos KABE

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.822
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Dåligt bemötande hos KABE

Ja, vill man inte förstå...:)

Jag avslutar härmed!
 
F

F.d. 52959

Guest
Sv: Dåligt bemötande hos KABE

Hej
Kabe är väldigt dåliga på att svara på e-post, jag ställde en fråga angående partikelfilter,
har fortfarande inte fått något svar efter flera år. Kanske har de inte hört talas
om miljöaspekter.

Ställde också en fråga till Kamafritid om storlek på Exides gelbatteri på 105 Ah
inte något något svar.

Självklart gör man inte affärer med ett sådant företag. Tråkigt att de inte begriper
bättre. Precis som Dethleff framhåller så missar de kunder.
Mvh
 

Cabe Master

HBK Medlem
Inlägg
73
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
2340
Medlemskap
2026
Sv: Dåligt bemötande hos KABE

Jag ställde två frågor till Kabe via e-post igår kväll, söndag, och fick bra och informativa svar idag, måndag, förmiddag. Svaret kom med andra ord bara några timmar efter att de hade öppnat verksamheten på måndagsmorgonen.

Jag har absolut inget att klaga på angående Kabe´s bemötande.
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Dåligt bemötande hos KABE

Det är många företag som, när dom inte har något positivt att komma med, föredrar att inte svara. Ren slöhet. Jag tycker att det är oförskämt att inte svara och jag avbryter direkt alla förbindelser med det företaget.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.822
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Dåligt bemötande hos KABE

En annan orsak kan faktiskt vara att det kommer så många mails, att tiden inte räcker till för att svara på alla?!
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Dåligt bemötande hos KABE

Så kan det kanske vara. Kanske beror på att man inte svarar. Då får man ju ytterligare mail. Dock inte från mig.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.950
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Dåligt bemötande hos KABE

Hej, har en Dethlefs, ville ha hjälp med montera en TV.antenn ,antennen skulle jag köpa hos Kabe i Tenhult. Märk väl min förvånimg när jag möttes av verkstadskillen, "vi tar i nte in virus i vår fabrik", Killen borde få sparken, men jobbar väl med den inställningen med Kabes goda minne. Resultat: Aldrig en Kabe i min ägo, när det finns husbilar med bättre prestanda och kvalitet än just Kabe, och med den attityden. XXXXXX
Sune

Det är precis så har ett kundberoende företag aldrig ska agera. Det här är ett skolexempel på en mycket oproffsig kundrelation. Oavset vem som äger vad, så har det här gjort Rotary besviken och förbannad, vilket Rotary förmedlar till sin omgivning, precis som de flesta av oss andra skulle ha gjort. Det finns dessutom ett tydligt märkessamband mellan Kabe och KAMA, dvs den här dåligt skötta kundrelationen drar ner två stora branschmärke i smutsen. Rotary förmedlar sin upplevelse till oss, många av oss påverkas och berättar vidare, osv. Det är många väletablerade märkesnamn som fått betala dyrt för sånt här! Rent statistiskt behöver Kabe/KAMA göra 7 bra affärer med Rotary för att reparera sitt misstag. Den chansen får de nog aldrig!
 

petterssonbj

HBK Medlem
Inlägg
1.116
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2024
Sv: Dåligt bemötande hos KABE

Varför inte skicka länken till Kabe / Kama fritid så kan dom läsa själva och begrunda ev bemöta precis som Midland oil.
Jag vet inte hur man prickar rätt in i tråden, kanske man inte kan lämna ut allas åsikter på ett sånt sätt förresten. Förmodligen är det så :confused:

P-zon
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Dåligt bemötande hos KABE

Hej, har en Dethlefs, ville ha hjälp med montera en TV.antenn ,antennen skulle jag köpa hos Kabe i Tenhult. Märk väl min förvånimg när jag möttes av verkstadskillen, "vi tar i nte in virus i vår fabrik", Killen borde få sparken, men jobbar väl med den inställningen med Kabes goda minne. Resultat: Aldrig en Kabe i min ägo, när det finns husbilar med bättre prestanda och kvalitet än just Kabe, och med den attityden. XXXXXX
Sune

Efter att noga ha läst trådskaparens första inlägg så verkar det på mig som om allt bygger på ett missförstånd från allra första början. Troligen, som flera också har uppfattat det, är det i grunden en förväxling av KABE och KAMA.
Erfarenheter från tidigare trådar med ungefär samma innehåll "taskigt bemötande" säger mig att vi inte kan dra alltför säkra och långtgående slutsatser efter att enbart ha tagit del av den ena parten.
Det redovisade kundbemötandet är, oavsett hur det hela utspelade sig och hur det uppfattades och var menat, helt förkastligt. Jag tror inte att det finns särskilt många företag som inte sätter kontakten med kunden i det främsta rummet. Dagens företag, även KABE och KAMA, är säkerligen mycket medvetna om behovet av bra kundrelationer för sin verksamhet.
V-backen :wink:
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.950
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Dåligt bemötande hos KABE

Oavsett om det är ett missförstånd eller inte så är skadan skedd! Du får ingen andra chans att göra ett första intryck! Så här fungerar vi människor och det är därför så viktigt att alla representanter för ett företag odlar kundrelationen enligt företagets policy. Jag kan aldrig förklara bort en förlorad kundrelation med att det inte var meningen, eller att det egentligen inte är den här delen av företaget som är ansvarigt. Det är kundens upplevelse som styr och den är alltid subjektiv. Kan verka orättvist men tar man inte hänsyn till det här så går kunden någon annastans. Jag vill bli uppskattad och erkänd som kund. Att produkten är intressant är en självklarhet, annars hade jag inte varit där.

Alla företag förlorar kunder då och då. Det går dock bäst för dem som odlar och behåller flest goda kundrelationer! :)
 

A.son

HBK Medlem
Inlägg
29
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
597
Medlemskap
2024
Sv: Dåligt bemötande hos KABE

Har då aldrig blivit illa bemött i Tenhult tvärtom alltid lika vänliga. Dock tycker jag det var bättre när de hade husbilsservicen för sig själv. Kändes som om de var lite väl stressade sist vid besöket. Är det så att tiden är knapp för andra fabrikat så är det väl helt ok. Finns väl många andra ställen att få en antenn monterad utom just på ett huvudserviceställe för Kabe och speciellt om man har ett annat fabrikat. Väljer man Kabe får man service i Tenhult utan omsvep. Väljer man annat fabrikat så får man väl så att säga skylla sig själv.
 
J

Jimbo

Guest
Sv: Dåligt bemötande hos KABE

Efter att noga ha läst trådskaparens första inlägg så verkar det på mig som om allt bygger på ett missförstånd från allra första början. Troligen, som flera också har uppfattat det, är det i grunden en förväxling av KABE och KAMA.
Erfarenheter från tidigare trådar med ungefär samma innehåll "taskigt bemötande" säger mig att vi inte kan dra alltför säkra och långtgående slutsatser efter att enbart ha tagit del av den ena parten.
Det redovisade kundbemötandet är, oavsett hur det hela utspelade sig och hur det uppfattades och var menat, helt förkastligt. Jag tror inte att det finns särskilt många företag som inte sätter kontakten med kunden i det främsta rummet. Dagens företag, även KABE och KAMA, är säkerligen mycket medvetna om behovet av bra kundrelationer för sin verksamhet.
V-backen :wink:

Misstänker att du är lycklig ägare till....just.....en Kabe ;)
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Dåligt bemötande hos KABE

Hej....
Efter ganska många år, trots min blygsamma ålder, i branschen med service...
Så tycker jag att det finns endast ett sätt att bemöta kunder= Trevligt!

Oavsett fabrikat så borde det finnas utrymme för ett bra bemötande?
Jag själv fungerar dessutom som så: Trevligt bemötande kan vara det som gör att jag blir denne tillverkares framtida Ambassadör!

Nu har jag ingen erfarenhet som kund hos Kabe, endast som ansvarig OEM leverantör inom fordonsindustrin, där har det alltid vart ett ok bemötande.

Vi människor är förmodligen det absolut sämsta djuret på att kommunicera, detta gäller mellan två parter åt båda håll... ;)

Mvh. Magnus.S
 
J

Jimbo

Guest
Sv: Dåligt bemötande hos KABE

Det gamla fina ordspråket: "kunden har alltid rätt" är ett bra rättesnöre i all handel.

Det är det som är konsten att ta på sig företagets skjorta och leverera ett gott bemötande och service-inställning.
Detta till trots att vi som kunder kan vara de mest envisa, okunniga, neurotiska idioter som satt vår fot innanför dörren.

Eller med ett finare uttryck: professionellt förhållningssätt.

De som lyckas med detta brukar även få en god rörelse med god likviditet över tid.

Nischar man sig mot privatkunder är detta den bästa reklamen då näringen lever av ett gott rykte och nöjda kunder. De som tänker något annat i sin yrkesprofession anser jag vuxit sig lite för stora för sitt eget bästa?

En typisk ledningsfråga där företagets policy måste klargöras ned på individnivå.
 
F

F.d. 53007

Guest
Sv: Dåligt bemötande hos KABE

Skulle vara intressant att veta till vilken verkstad du var .Vad jag vet så har Kabe ingen
verkstad,tidigare fanns det en hall som låg ihop med husbilsfabriken där man fick mycket
proffsig service.Men det gällde bara Kabe.
 

WalsanJ

HBK Medlem
Inlägg
248
Kommun
Uppvidinge
HBK-Nr
3204
Medlemskap
2024
Sv: Dåligt bemötande hos KABE

Du kanske skall påtala detta för branschens riksförbund, om du misstänker att det lokala säljstället inte agerar på bemötandet och uttalandet du fick.

HRF för din trygghet

För att göra HRF-anslutna företag till en trygg affärspartner för enskilda ägare/köpare av husvagnar och husbilar ställer HRF höga krav på sina medlemmar både ifråga om etik, arbetssätt och företagsstruktur

Roadglider

HRF är bara ett stort skämt!! Inger falsk trygghet för köparen!
 
F

F.d. 24837

Guest
Sv: Dåligt bemötande hos KABE

Så otroligt korkat bemötande, snacka om IQ fiskmås..
Om han hade hjälpt dig med ett leende så hade du tänkt " fasen vilken bra service man får av Kabe, jäkla bra märke det där.." Och så hade du glatt delat med dig av din erfarenhet av Kabe till andra. Vad hände nu istället..
Ibland undrar man hur folk tänker.. Eller inte tänker..
 
Toppen