• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dåligt av ComHem

erkhu

HBK Medlem
Inlägg
206
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
2087
Medlemskap
2024
att upphöra med e-post 27/4 2020 och uppmana att registrera ny e-postadress hos Gmail eller Outlook.
Detta utan att meddela sina kunder. Information om detta finns på ComHems hemsida men undangömt långt bak. :(
Snart slutar din Com Hem-mejl att fungera - Undrar hur många som hittat dit?
Borde naturligtvis finnas en hänvisning på 1:a sidan!
 

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.165
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Jag har hört detta tidigare från en källa inom Comhem/Tele2 men har inte gjort något särskilt för att underlätta för dem. Det ska bli intressant och se hur de skall informera och motivera sina kunder och om de verkligen stänger ned aktuellt datum. Jag tycker inte Comhem ligger bra till bland oss kunder sedan de senaste händelserna där jag främst tänker på konflikten med Telia/TV4. Kanske kör de över oss kunder igen.
 

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Inlägg
640
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
Detta utan att meddela sina kunder. Information om detta finns på ComHems hemsida men undangömt långt bak. :(

Det står ju i klartext:

”Första stängningen sker den 27 april och de kunder som berörs har fått meddelande per mejl. Har du inte fått information om stängning så berörs inte ditt mejlkonto och det kommer fortsätta fungera som vanligt.”

Har du fått ett Mail? I så fall vet du, annars berörs du inte. Vand är problemet?
 

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.165
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Jag har inte fått något mail om nedstängning av konto och kommer då således få behålla mitt....men hur länge? Vad är det för vits med att stänga några konton när de motiverar stängningen med "...Vår nuvarande lösning är föråldrad och håller tyvärr inte den nivå som förväntas och krävs som mejlplattform idag...". Jag finner det hela märkligt och problemet är att man inte kan lita på Comhem, vilket de även har visat tidigare.
 

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Inlägg
640
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
Ingen skillnad mot något av dom andra ”gamla” ISP:erna.

Blir ständigt förvånad över folk som vill hålla liv i gamla bolagsspecifika adresser som t.ex. Telia, comhem, glocalnet osv. Speciellt när det är så enkelt och billigt att skaffa sig en egen domän. Funkar ju utmärkt att ha den bara som Mail och slippa det ”stora” webhotellet.

Sen kan det inte var många människor på denna jord som inte fått erbjudandet att skapa en gratis adress hos gmail eller icloud. Iofs försvinner väl dom till slut med, men då kanske vi inte ens använder Mail längre. Direkt till nodanslutningen i hjärnbarken lär väl var mer troligt då..
 

Deblenh

HBK Medlem
Inlägg
313
Kommun
Linköping
HBK-Nr
25493
Medlemskap
2024
Jag har inte fått något mail om nedstängning av konto och kommer då således få behålla mitt....men hur länge? Vad är det för vits med att stänga några konton när de motiverar stängningen med "...Vår nuvarande lösning är föråldrad och håller tyvärr inte den nivå som förväntas och krävs som mejlplattform idag...". Jag finner det hela märkligt och problemet är att man inte kan lita på Comhem, vilket de även har visat tidigare.
Jag har ComHem och är nöjd nog att ha dom kvar. Om jag kände som du skulle jag redan bytt leverantör.
 

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.165
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Jag har ComHem och är nöjd nog att ha dom kvar. Om jag kände som du skulle jag redan bytt leverantör.

Tja, sitter man i ett comhemhus och bostadsrättsföreningen har avtal om bredband och TV så har man väl det ganska bra, men vill mena att det blivit sämre när Tele2 tog över. Sedan har jag ingen lust att byta e-mailadress, då jag inte är någon datanörd, och säkert också lat.
 

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.165
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Ingen skillnad mot något av dom andra ”gamla” ISP:erna.

Blir ständigt förvånad över folk som vill hålla liv i gamla bolagsspecifika adresser som t.ex. Telia, comhem, glocalnet osv. Speciellt när det är så enkelt och billigt att skaffa sig en egen domän. Funkar ju utmärkt att ha den bara som Mail och slippa det ”stora” webhotellet.

Sen kan det inte var många människor på denna jord som inte fått erbjudandet att skapa en gratis adress hos gmail eller icloud. Iofs försvinner väl dom till slut med, men då kanske vi inte ens använder Mail längre. Direkt till nodanslutningen i hjärnbarken lär väl var mer troligt då..

Inte så att jag begriper så mycket av vad du skriver. Men inte lär jag leva så länge så att de avslutande orden blir verklighet..
 

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.058
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Finns det något "mailhotell" som man kan ha sin egna email-adress i still med "vadsomhelt@vadsomhelst.se" utan att ha allt det andra som webbhotellen bjuder på (till hög kostnad)?

Det ställer till mycket arbete att byta en gammal emailadress som nu används hos otaliga myndigheter/ företag som "användare". Digitala fakturer etc, etc.
 

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Inlägg
640
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
Finns det något "mailhotell" som man kan ha sin egna email-adress i still med "vadsomhelt@vadsomhelst.se" utan att ha allt det andra som webbhotellen bjuder på (till hög kostnad)?

Det finns hotell och andra lösningar för det, men om man googlar lite så är det lätt att hitta ett hotell för 19:-/mån första året, sen höjs till 39:- per år.

Jag tycker det är en billig och enkel lösning och man har tillgång till support. Hemsida delen kan man ju bara strunta i.

Har för mig att en .se domän kostar cirka 136:-/år.

Således 363:- första året, 604 efterföljande år. Cirka en 50 lapp i månaden.
 

robbe

FD HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Nacka
HBK-Nr
29303
Medlemskap
2022
Tyvärr inte strategiskt bra att ha epost hos "nuvarande" operatör. Man flyttar får ny operatör eller de gör som comhem. Gmail (Google) och outlook.com(Microsoft) är gratis och man får kalender och kontakt synk i det. Protonmail kan man oxå nämna för extra säker epost hantering. Har man haft comhem.se som mail är man knappast intresserad av egen domän gissar jag.
 
S

Sören-6830

Guest
Fick rådet av en supportmedarbetare på Telia att lägga över mobilabonnemang till någon annan operatör, eftersom Telia enligt honom inom ett eller ett par år kommer att lägga ner den verksamheten. Har själv gått över på icloud för något år sedan och har inte mycket kvar på Telia.
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.195
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Alltid problem att byta mailadress. Då måste man ändra hos alla man registrerar den gamla adressen. Jag råkade ut för detta när vi fick fiber installerat hemma. Bredbandsbolaget jag hade kunde inte ansluta sig till Telia öppen fiber, vilka vi valt. Nu har jag en egen domän och denna kan jag flytta till lämplig ISP när jag vill. Kostar i o f ca 1000-lappen om året. Men efter allt arbete jag hade med flyttningen, är det värt.
 

robbe

FD HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Nacka
HBK-Nr
29303
Medlemskap
2022
Fick rådet av en supportmedarbetare på Telia att lägga över mobilabonnemang till någon annan operatör, eftersom Telia enligt honom inom ett eller ett par år kommer att lägga ner den verksamheten. Har själv gått över på icloud för något år sedan och har inte mycket kvar på Telia.
Tror du menar e-posten?...inte själva mobilabonnemanget det är ju Telias kärnprodukt idag. Den som sa det jobbar nog på Tre eller Tele2 idag. :)
 
S

Sören-6830

Guest
Tror du menar e-posten?...inte själva mobilabonnemanget det är ju Telias kärnprodukt idag. Den som sa det jobbar nog på Tre eller Tele2 idag. :)
Jo, du har rätt i det, går lite fort ibland. Men personen har nog inte hunnit byta jobb ännu, pratade med honom för ett par veckor sedan
 
Toppen