• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dålig värmecirkulation Truma

Roggan & Irene

FD HBK Medlem
Inlägg
277
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2996
Medlemskap
2022
Jag har Truman innanför dörren på min Pilote 580. Därifrån går värmekanalen bakåt och runt till toan. Fläkten orkar förse bilen med värme överallt utom toan som ligger sist på röret. Röret är inte klämt någonstans. Finns det någon rörfläkt som passar i röret? Tror att detta skulle kunna hjälpa fläkten vid pannan.
 
F

F.d. 53000

Guest
Sv: Dålig värmecirkulation Truma

Hej vad är det för trumatic du har ,är det s 3002 eller s 5002 ,använder du den på vintern ,vad jag undrar om den räcker till .har du kollat brännaren om det är full bränning ,det ser du genom den lilla typ glasluckan, brinner den jämt och fint. Hälsningar Knyttet
 
F

F.d. 6057

Guest
Sv: Dålig värmecirkulation Truma

Har du provat att rengöra fläktvingarna? dessa kan se väldigt otrevliga ut efter ett par år. kan minska flödet med upp till 60-70% borsta med en tandborste.
 

Bengt Rehngren

HBK Medlem
Inlägg
102
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1508
Medlemskap
2024
Sv: Dålig värmecirkulation Truma

Hej
Gå in på campingvaruhuset.se som har samma fläkt som Kama men 500 kr billigare , har själv monterat en sådan just pga tryckfall i ledningarna och det blev bättre flöde redan på halvfart.
Strömförbrukningen är föredömligt låg ca 0,25 A vid halvfart.

mvh
Bengt
 
Toppen