• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dålig Värme

Judge

HBK Medlem
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
28122
Medlemskap
2026
Hej dålig värme med modefikation runt sängen i bak på bilen brinner svålen :) men framtill i bilen blir det svalare på elementen ,förstår att det blir kallras från fönstren jag har köpt isoleringsmattor till insidan . Jag har en Alde 3000 med en liten elvisp på expantionskärlet ,läge att sätta en större"visp" någonstans? T-Star 680-04 :oops: Ok om man nu provar med att lufta vart börjar man längst från pannan ?och ska allt var avstängt eller igång satt? :cool:

Senast ändrad:
Hej dålig värme med modefikation runt sängen i bak på bilen brinner svålen :) men framtill i bilen blir det svalare på elementen ,förstår att det blir kallras från fönstren jag har köpt isoleringsmattor till insidan . Jag har en Alde 3000 med en liten elvisp på expantionskärlet ,läge att sätta en större"visp" någonstans? T-Star 680-04 :oops:

Kanske kan det vara dags att byta glykolen och samtidigt lufta ur systemet? Alde rekommenderar att man byter glykol var 5-6 år.

//Jocke

Kan det vara så enkelt att din "elvisp" helt enkelt börjar bli sliten, mindre fart på cirkulationen. Börja med att byta ut den.

Jag skulle kolla först att det inte finns någon luftbubbla som hindrar cirkulationen där framme.

MVH
Hans

"Vispen" i expansionskärlet räcker till för att värma en stor husbil. Du kanske har fått luft i systemet.

Tillbaka
Toppen