• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dålig utrinning i avloppen

Helenium

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
21422
Medlemskap
2025
Chassiefabrikat: Ford
Chassiemodell: Hobby
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2,2
Årsmodell Chassie: 2008
Husbilsfabrikat: Hobby
Husbilsmodell: 500T
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2008
Ämnesområde: Avlopp
Hej, har urdålig avrinning från alla avlopp, dvs diskho, handfat och dusch. Har testat med bikarbonat, salt och ättika + varmvatten utan att något blev bättre. Har även spolat ur avloppstanken. Vad göra?

Hej, jag tycker också att vattnet rinner undan sakta i min husbil jämfört med hemma. Några gånger tar jag trädgårdsslangen och trycker "pistolhandtaget" mot avloppet i vasken eller tvättstället. fullt tryck i trädgårdsslangen, avloppet sväljer undan! Men när jag sedan provar systemet så rinner det lika långsamt som tidigare.

Min Knaus lutar lite framåt, det klena avloppsröret ligger plant i golvet, jag får nog inte bättre resultat.
Prova med trädgårdsslangen då blir det skjuts!!

ibemax skrev:
Hej, jag tycker också att vattnet rinner undan sakta i min husbil jämfört med hemma. Några gånger tar jag trädgårdsslangen och trycker "pistolhandtaget" mot avloppet i vasken eller tvättstället. fullt tryck i trädgårdsslangen, avloppet sväljer undan! Men när jag sedan provar systemet så rinner det lika långsamt som tidigare.

Min Knaus lutar lite framåt, det klena avloppsröret ligger plant i golvet, jag får nog inte bättre resultat.
Prova med trädgårdsslangen då blir det skjuts!!

Vi tyckte också att det rann dåligt från diskbänken, men vi märkte att när bilen stod i visst läge så rann vattnet ner fortare än kvickt. Det sade "SLURP". Så nu bryr vi oss inte så mycket. Det verkar bero på hur bilen lutar. I tvättställ och dusch har aldrig varit problem.

Tillbaka
Toppen