• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dålig packning på toacasseten kan orsaka ....

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Jag märkte i helgen vid tömningen av toacasetten att packningen till urtappningen/locket inte var den bästa och det hade resulterat i oönskad vätska inne i utrymmet där man tömmer toan , inte mycket knappt 1/4 dl men ändå så vill man ju få bort allt .
Skall man demontera hela toaletten så man får underdelen/baljan löst eller kan man på något annat sätt får rikitgt rent så det inte blir konstig lukt när det blir riktigt varmt .

Jag har tagit svamp och vatten samt vattendamsugaren och spolat och sköljt men man ser ju inte vad som döljer sig .

Husbilen lutar så att det lilla runnit mot öppningen .

Finns packningen att köpa löst eller är det nytt lock som gäller ?

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Sv: Dålig packning på toacasseten kan orsaka ....

Rambo:

Tog du isär allt för säkerhets skulle och tittade under eller hur gjorde du ?
Jag spolade lite i utrymmet och sög med våtdammsugaren och det kommer ingen mera "konstig färgad" vätska men man vill ju gärna vara säker på att inget är kvar .

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Bengt-Åke!

Såg att du ska till High Chaparalträffen nu i helgen, hör av dej till mej så kan du få en flaska med en produkt av mej som äter urin och avföringsämnen, bara att sprya på, luktar lite gott också//Tommy

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023

Rambo:

Tog du isär allt för säkerhets skulle och tittade under eller hur gjorde du ?
Jag spolade lite i utrymmet och sög med våtdammsugaren och det kommer ingen mera "konstig färgad" vätska men man vill ju gärna vara säker på att inget är kvar .

Nej det kändes som ett tätt utrymme, så jag torkade rent och vädrade LÄNGE!
/Thomas

Toppen