• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Karosseri Dålig lukt i bodelen

A

andjon

Guest
Hej vi köpte en begagnad LMC Black line i våras bilen regades 2017 knappt körd (890mil) för ca 2 veckor sedan har vi en frän mögel liknade doft i bodelen har ngn. Liknande problem vi skall göra årlig besiktning av bodelen i augusti vad skall jag bevaka vid beställningen LMC lämnar 12års täthetsgatanti / Anders
 
F

F.d. 22252

Guest
Ganska vanligt med dålig lukt från AC vid den här tiden på året. Om bobatteriet ger ifrån sej lukt fastän det är slutna celler är det illa och ett riktigt fel.
Finns ju särskild spray att köpa för att lösa AC problemet. Titta över luftintaget och se om det inte är skräp och stående vatten där avrinningen kan vara blockerad av skräp.
 
F

F.d. 22252

Guest
Ja verkar inte som alla bilar har ett vattenlås varken på vattnet i tvättstället i toan eller köket. Har själv fått dålig lukt därifrån spolade igenom ordentligt och det försvann.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.164
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag tycker du skall leta igenom hb efter eventuell vattenskada,för att vara säker på att du inte har en sådan innan du funderar på andra ställen....
 

sjorog65

FD HBK Medlem
Inlägg
104
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
27139
Medlemskap
2023
Hej.
Vi hade samma problem i vår nästan nya husbil nu på semestern. Det blev en hemsk lukt, bara värre och värre för varje dag. Fullpackat med prylar i garaget hade vi och det visade sig att det var våra två små extracampingstolar som stank. Förmodligen hade katter pissat på dom hemma på verandan innan vi åkte, det är vår bästa gissning.
Inget fel i husbilen med andra ord!
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.164
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Hej.
Vi hade samma problem i vår nästan nya husbil nu på semestern. Det blev en hemsk lukt, bara värre och värre för varje dag. Fullpackat med prylar i garaget hade vi och det visade sig att det var våra två små extracampingstolar som stank. Förmodligen hade katter pissat på dom hemma på verandan innan vi åkte, det är vår bästa gissning.
Inget fel i husbilen med andra ord!

Ts har mögeldoft.... Inte kattpiss..... Såvida inte katten har pissar där det luktar mögel.....
 
Toppen