Hej, det finns inte så mycket som normalt drar 10 Amp. i en husbil mer än om skylskåpet har slagit över till 12V drift med elpatron för att motorn är igång.
Det kan ju bero på inställning eller automatik som helt tagit över även om du har ställt in kylen på annat driftsätt.
Men även om det är något galet där så måste vara något annat som bråkar också. Om du bara har ca. 12V i systemet när bilen är igång och laddar så beror dålig laddning inte på förbrukningen, i alla fall inte helt.
När generatorn laddar och även med hög förbrukning i bodelen så bör du ligga över 14V från generatorn och på startbatteriet för att laddning av batterierna skall funka. Något är fel, kanske dålig kontakt någonstans som nämnts, eller ev. trasig/felaktig generator.
Någonstans mellan startbatteriet och bodelens elblock/batterier så finns det en kraftig säkring på den kabeln, typ 50Amp. En början skulle vara att ta bort den säkringen och då mäta spänningen över startbatteriet, först med avstängd motor och sedan med uppstartad motor så man då kan mäta spänningen enbart över startbatteriet som då absolut efter ett tag skall komma över 14V som en första koll.
M.v.h. JANKRO.