• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Därför är vi inte populära på P-platser

Leffe M

HBK Medlem
Inlägg
487
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15414
Medlemskap
2024
Nu förstår jag varför vi inte är så populära på vanliga parkeringsplatser när man brer ut sig så här

20160730_200842.jpg

Pildamsparkens parkering i Malmö 30-7-2016 20,00

Raderar inte reg nr för att denna ägare kan se själv hur han beter sig ock förstör för dem som sköter sig .

Leffe
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 27631

Guest
Sv: Därför är vi inte populära på P-platser

personerna på bilden då???
bör inte vara med
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.480
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Därför är vi inte populära på P-platser

Varför pratade du inte med vederbörande istället för att hänga ut dem med foto, kanske hade haft bättre effekt det.

/Pelle
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.833
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Därför är vi inte populära på P-platser

Är det inte bättre du pratar med personen än att hänga ut dem här, ägaren bor ju i Malmö och är inte medlem.......
Jag har pratat med många som "campar" på parkeringar i Malmö och de korrigerar sitt beteende direkt utan protester när man påpekar att det är en parkering och att den blir begränsad om det missköts.
De flesta är omedvetna om att man inte ska campa på parkeringar.
Sedan finns det alltid någon enstaka som vet bättre och då räcker det med ett samtal till parkering Malmö så brukar de komma på bättre tankar.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.593
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Därför är vi inte populära på P-platser

Bra exempel på varför man bör ta bort HBK-dekal och medlemsnummer när man säljer sin husbil. :)

Om parkeringsvakten sett detta förfaringssätt hade det kostat dem kr. 1000,-
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.833
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Därför är vi inte populära på P-platser

Nu är den svenska storsemestern slut så nu slipper vi "vagnsborgar" och det är andra från "utlandet" som parkerar och "campar" på våra parkeringsplatser.
I Malmöområdet så finns det snart inga platser kvar som man kan stå på utan att det är tidsbegränsat eller kostar mycket.
Orsaken till begränsningar enligt parkeringsbolaget är att alltför många campar på parkeringar och därmed hindrar övrig parkering.
Det finns en plats som vi ofta använder året runt och som fortfarande tillåter 24tim utan avgift och att man därmed flyttar sig varje dag.
Det är mig veterligen den sista platsen som finns i Malmö så vi brukar inte överutnyttja denna plats sommartid så den inte blir begränsad övriga året.
När vi är på denna plats så ber vi alltid de som "campar" att låta bli detta och förklarar varför.
Tyvärr så har de som bor i närheten tyckt att det är en bra plats att förvara deras husbil gratis på så det kanske inte hjälper att vi "turister" sköter oss.
Parkeringen vid "Zlatans" hus blev 4tim pga boende och fd. boende i Malmö som förvarade och i en del fall bodde i sina husvagnar o husbilar där.
Jag har medvetet inte talat om vilken parkering det gäller för belastningen på denna parkering är stor och Parkering Malmö ronderar flera ggr om dygnet och när de tröttnar så blir det begränsning i någon form.
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Därför är vi inte populära på P-platser

Bra Håkan!
Med sådana insikter om parkeringsplatsen i "Malmö" (det heter "PÅ Limhamn).
Jo att det (rika?) folket tär på våra allemans platser, det kan jag bekräfta!
Vadå en vecka m. parkering inga problem m. Pb 1 eller husbil.
Vadå "flum Sverige".
Men till ni andra ( vi är ju visserligen ett "fåtal" i HBK klubben inom husbilskörandet) hur
kan man "bre" ut sej på dylika platser i utlandet?
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.480
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Därför är vi inte populära på P-platser

Och det ser ut som gråvattentanken är öppen oxå, väldigt blött under markisen men inte runt om.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Därför är vi inte populära på P-platser

Jag har medvetet inte talat om vilken parkering det gäller för belastningen på denna parkering är stor och Parkering Malmö ronderar flera ggr om dygnet och när de tröttnar så blir det begränsning i någon form.

Jag har reagerat likadant som Håkan och med avsikt låtit bli att redovisa vissa platser. "Därtill är jag nödd och tvungen."

Tråkig utveckling!

Jappe
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.627
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Sv: Därför är vi inte populära på P-platser

Jag hade en fin plats i Norrköping, som vi använde vid släktbesök där. Jag funderade på att rapportera in den med även jag avstod just av samma skäl som Håkan och Jappe.
Nu har det tyvärr kommit upp P-förbud 22-05 på platsen.
//Jan
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.909
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Därför är vi inte populära på P-platser

Instämmer till 100%.
Jag kan inte förstå varför Admin tillåter sådana här påhopp/kränkningar.
Detta borde strida mot någon forumregel.
Det får heller inte "intresserade" att ta steget till medlem, eller få medlemmar att vilja stanna kvar i HBK.

Så tycker jag :(
 
F

F.d. 29908

Guest
Sv: Därför är vi inte populära på P-platser

Bra exempel på varför man bör ta bort HBK-dekal och medlemsnummer när man säljer sin husbil. :)

Om parkeringsvakten sett detta förfaringssätt hade det kostat dem kr. 1000,-

Varför överhuvudtaget ha HBK dekalen på om man har poliser i klubben som lägger ut bilder, ogillar det starkt!! Är medlem men sådana här metoder gör mig heligt förbannad!! Funderar allvarligt på lämna den här klubben, har varit på väg flera gånger men lugnat mig, men nu är måttet rågat. Styrs detta inte upp så lämnar jag klubben vid årsskiftet!!
 
F

F.d. 29954

Guest
Sv: Därför är vi inte populära på P-platser

Eftersom jag har åtminstone genpaketet utanför Sverige så ser jag lite anorlunda det här med integritet. Jag begriper inte den Svenska debatten alls.

Vadå för integritet? Skall skyddas till varje pris. Men inte alltid. Jag har en bekant som är överskuldsatt. Hans integritet är minsann inte skyddad. Han blev skuldsatt pga. sjukdom och skillsmässa, den vanligaste orsaken, inte överkonsumtion som folk tror. Han är i stort sett dömt till evig fattigdom med noll integritet. Mössan i handen får han tigga tandläkarepengar från kommunen med osäker framgång. Kronofogden antastar hans arbetsplatser (då han lyckas få ett jobb) och ingen vill hyra ut lägenhet till honom, inte ens mobilabonnemang.

Å andra sidan har vi folk som struntar i regler och lagar medans polisen står handfallen i brist på bevis. Om man gjorde som i GB med kameraövervakning i stor skala och automatiska ansiktsigenkänningsprogram så skulle de flesta brott klaras upp från skrivbordet. Men det går inte för intigritetsivrarna blir så upprörda. Jag undrar bara vad har de att förlora med det system? I England skulle de ha minst lika dålig uppklarningsprocent som här utan kamera övervakning. För att inte tala om terroristspårning. Är det svårt att se sambandet mellan någonlunda ordning i samhället eller inbillade stasi metoder?
Ju mer lönerna ökar, ju mer måste vi ha maskiner och automatik som sköter rutinjobbet. Tex datorer och kamera. Att hänga ut någon som brer ut sig på en P plats med bild (som man kan inte läsa regnr) är väl inte hela världen? Jag skulle inte bli upprörd om det var min bil i bilden. Möjligen skulle jag berätta varför det blev så, och lova bätring. (för platsen verkar ju övrigt tom) Men allt tyder ju på Camping på en P plats, så böta han bara.

Kan någon förklara den här typen av kortslutning i det logiska tänkandet som tycks vara allmänt spridd här? Ta tex. DNA debatten som blossar upp då och då. Polisen får inte samköra datorer mot det riksomfattande DNA registret pga integritets aspekter. Alltså skyddar man brottslingar medvetet. Systemet ger bara larm vid träff. Alla som vistas i Sverige borde lämna ifrån sig sin DNA bild vid gränsen, är min åsikt. Även jag.
Observera att det här är ingen provokation från min sida, utan jag är verkligen intresserad av itegritets skyddet och dess motivation. Speciellt hos ett folk som har knappt några egna tankar eller agenda, det mesta kommer ju uppifrån och vi tackar så ödmjukast, bortsett från "tippa och pippa" som engagerar alla. (det sista var ironi då jag fick förhöjd puls..)
 
Toppen