• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Därför är Kabria numera en del av Trygg-Hansa

Nooz

HBK Intresserad
Inlägg
36
Kommun
Trosa
Hej! Är det någon som har några kloka ord om detta? a. Därför är Kabria numera en del av Trygg-Hansa. Nu är det dags att förlänga ditt skydd med ytterligare ett år. En nyhet är att våra ägare, Tryg Forsikring, har köpt Trygg-Hansa. Därför är Kabria numera en del av Trygg-Hansa. Med det här brevet får du det nya försäkringsbrevet och en uppdaterad för- och efterköpsinformation som sammanfattar villkoren för din försäkring. Jag betalar 5400 kr per år. 2016 Sunlight. En fråga är om det går att ställa av och på?
 

Klaus Möhrpahl

HBK Medlem
Inlägg
129
Kommun
Mellerud
HBK-Nr
20083
Medlemskap
2026
Trygg hansa köpte även upp Bilsport och Mc. Blev dyrare och sämre villkor. Gäller våran Mc.
På Husbilen har vi Folksam lite dyrare men du kan ställa av den så sjunker Premien till ca 180 kr så på årsbasis blir det billigare en många Nisch bolag.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.861
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Trygg hansa köpte även upp Bilsport och Mc. Blev dyrare och sämre villkor. Gäller våran Mc.
På Husbilen har vi Folksam lite dyrare men du kan ställa av den så sjunker Premien till ca 180 kr så på årsbasis blir det billigare en många Nisch bolag.
Som vi använder husbilen är Folksam, genom HBK, inte bara tryggast, utan också mest prisvärda.

Sedan har jag både haft otur och klantat mig och fått skador på våra husbilar. Både i Sverige och utomlands. Har varje gång fått hjälp och korrekt skadereglering av Folksam. Har alla mina försäkringar där. Däremot utmanar jag dem inför varje förfallodag. Det brukar ge lite extra trogenkundrabatt eller förmåner. Gillar skarpt deras kostnadsfria besiktning av vårt hus vart 5:e år! Det har förebyggt flera skador och minskat kostnader.
 

Klaus Möhrpahl

HBK Medlem
Inlägg
129
Kommun
Mellerud
HBK-Nr
20083
Medlemskap
2026
Som vi använder husbilen är Folksam, genom HBK, inte bara tryggast, utan också mest prisvärda.

Sedan har jag både haft otur och klantat mig och fått skador på våra husbilar. Både i Sverige och utomlands. Har varje gång fått hjälp och korrekt skadereglering av Folksam. Har alla mina försäkringar där. Däremot utmanar jag dem inför varje förfallodag. Det brukar ge lite extra trogenkundrabatt eller förmåner. Gillar skarpt deras kostnadsfria besiktning av vårt hus vart 5:e år! Det har förebyggt flera skador och minskat kostnader.
Vi har alla våra försäkringar hos Folksam förutom Motorcyklarna där kan dom inte konkurrera med Svedea
 

Nooz

HBK Intresserad
Inlägg
36
Kommun
Trosa
Som vi använder husbilen är Folksam, genom HBK, inte bara tryggast, utan också mest prisvärda.

Sedan har jag både haft otur och klantat mig och fått skador på våra husbilar. Både i Sverige och utomlands. Har varje gång fått hjälp och korrekt skadereglering av Folksam. Har alla mina försäkringar där. Däremot utmanar jag dem inför varje förfallodag. Det brukar ge lite extra trogenkundrabatt eller förmåner. Gillar skarpt deras kostnadsfria besiktning av vårt hus vart 5:e år! Det har förebyggt flera skador och minskat kostnader.
vet någon vad det kostar på ett ungefär
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.861
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.574
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Hallå! Hur smala ska vi vara? Det här är en försäkringsfråga. Då är det för mig självklart att tråden får den här utvecklingen.
Din fråga har jag inget svar på och påståendena kan jag i viss mån hålla med om. Tyckte spontant att det gick väl snabbt att i en tråd med klar rubricering hann det komma två inlägg som berörde rubriken sedan var vi inne på något annat som visserligen berörde ämnet men var långt från rubriken.

Det gör det lite svårare om man vill söka bland rubrikerna för att få uppgifter/åsikter om t.ex. Folksams försäkring för HB.

Nu åter till rubriken:
 
Toppen