• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Däcktrycksövervakning

F

F.d. 14324

Guest
Sv: Däcktrycksövervakning

Det börjar kanske bli en smula off topic men ändå...:)
Montreal, enkelt, du behöver en tät kammare som hjulet får plats i.
Sen vacuumsuger du hela kammaren med ventilen urskruvad från hjulet, efter det behövs ett bra system med slangar och kranar så att det går att fylla i nitrogen i hjulet samtidigt som du fyller resten av kammaren med luft.
Kan väl säga att idén fanns där men inte tiden... :)

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Eller limma däcket på fälgen med höghållfast lim, eller specialfälgar, eller....? :D

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Förresten, det är ju bara en autoklav man behöver, det har väl alla däckshandlare? :)

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det viktigste er vel å sørge for at det iikke er fukt i det som fylles i dekket. Om det er 80% eller 100% nitrogen skiller lite på ekspansjonen - litt vatn og trykket endrer seg drastisk ved oppvarming.

JonasS

HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2025

Nitrogen används i flygplansdäck men där är det pga brandfaran vid däckexplosion.

Livibil

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025

"Beställde från Tyskland 170 €
Skulle jag köpa idag skulle jag nog köpa den modellen som sitter inne i däcket istället. Mer skyddad och går ej att stjäla".

Hej!
Söker en invändig modell men kan inte hitta den som avses här, är det någon som något förslag?

Tacksam för tips!

L-Å

Toppen