• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Däckskillnad ?

Bosse o Gerd

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
5119
Medlemskap
2026
Hej, någon som vet vad det är för skillnad på däck som det står camping på t.ex. michelin camping o michelin GRNX eller andra vanliga C-däck. MVH Bosse

Sv: Däckskillnad ?

"Camping" är extra förstärkt på sidorna för att hålla fårmen när man står stilla långa perioder..att däcken inte blir ovala ....sådan svar fick jag av en gummiverkstad.

Tack Sacce,är det någon i klubben som valt vanliga c-däck,och har erfarenhet av bägge sorter, som kan säga om ni är nöjda eller om man ska välja CP-däck, /Bosse

Hade tidigare Michelin Camping, bytte till Nokia Cargo C-däck förra sommaren, skillnad som natt o dag till nokias fördel. Betydligt tystare och inte lika vindkänsligt. Därför blev det också Nokia vinterdäck utan dubb i höstas. Mycket nöjd med dessa, nu var mina gamla vinterdäck(Fulda C-däck med dubb) det sämsta däck jag har haft. Har tidigare provat Continental C-däck sommar+dubbdäck men Nokia däcken är överlägsna.
Kör ca 4500-5000mil/år med husbil så jag har provat endel
MVH Roger.

Hade tidigare Michelin Camping, bytte till Nokia Cargo C-däck förra sommaren, skillnad som natt o dag till nokias fördel. Betydligt tystare och inte lika vindkänsligt. Därför blev det också Nokia vinterdäck utan dubb i höstas. Mycket nöjd med dessa, nu var mina gamla vinterdäck(Fulda C-däck med dubb) det sämsta däck jag har haft. Har tidigare provat Continental C-däck sommar+dubbdäck men Nokia däcken är överlägsna.
Kör ca 4500-5000mil/år med husbil så jag har provat endel
MVH Roger.

Jo det var Nokia Cargo C-däck som vi köpte också och dom var nog tystare jo så var det.

Tillbaka
Toppen