• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Däckskillnad ?

Bosse o Gerd

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
5119
Medlemskap
2025
Hej, någon som vet vad det är för skillnad på däck som det står camping på t.ex. michelin camping o michelin GRNX eller andra vanliga C-däck. MVH Bosse

sacce

HBK Medlem
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2025
Sv: Däckskillnad ?

"Camping" är extra förstärkt på sidorna för att hålla fårmen när man står stilla långa perioder..att däcken inte blir ovala ....sådan svar fick jag av en gummiverkstad.

Bosse o Gerd

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
5119
Medlemskap
2025

Tack Sacce,är det någon i klubben som valt vanliga c-däck,och har erfarenhet av bägge sorter, som kan säga om ni är nöjda eller om man ska välja CP-däck, /Bosse

F

F.d. 50003

Guest

Hade tidigare Michelin Camping, bytte till Nokia Cargo C-däck förra sommaren, skillnad som natt o dag till nokias fördel. Betydligt tystare och inte lika vindkänsligt. Därför blev det också Nokia vinterdäck utan dubb i höstas. Mycket nöjd med dessa, nu var mina gamla vinterdäck(Fulda C-däck med dubb) det sämsta däck jag har haft. Har tidigare provat Continental C-däck sommar+dubbdäck men Nokia däcken är överlägsna.
Kör ca 4500-5000mil/år med husbil så jag har provat endel
MVH Roger.

sacce

HBK Medlem
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2025

Hade tidigare Michelin Camping, bytte till Nokia Cargo C-däck förra sommaren, skillnad som natt o dag till nokias fördel. Betydligt tystare och inte lika vindkänsligt. Därför blev det också Nokia vinterdäck utan dubb i höstas. Mycket nöjd med dessa, nu var mina gamla vinterdäck(Fulda C-däck med dubb) det sämsta däck jag har haft. Har tidigare provat Continental C-däck sommar+dubbdäck men Nokia däcken är överlägsna.
Kör ca 4500-5000mil/år med husbil så jag har provat endel
MVH Roger.

Jo det var Nokia Cargo C-däck som vi köpte också och dom var nog tystare jo så var det.

Toppen