• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Däck

F

F.d. 25043

Guest
Hej.
Är det någon som har erfarenhet av regumerade däck till en husbil,har sett att det finns AGI.Köper alltid reg. till min personbil.När jag arbetade som chaufför så fanns det alltid reg.tilllastbilar villket var ett bra alternativ till nya.
mvh Mats
 
F

F.d. 25043

Guest
Sv: Däck

Hej.
Kan tilläga att priset på reg. ligger på ca.500;- och ett nytt Michelin ca. 1900:- st..
mvh Mats
 
S

SevenEleven

Guest
Sv: Däck

Tjo,
Har inte erfarenhet av regumerade till husbil men tänkte bara tipsa om dackonline.se
Jag köpte sommardäck till personbilen där i våras och det fungerade smidigt och ganska billigt.

/Lasse
 
F

F.d. 17530

Guest
Sv: Däck

Hej,
Jag handlar här, han har både regumerade och nya däck till ok priser,,

NTT-DÄCK AB

ex = 225-70-15 c8,,, 675:-

Kontrolera lastindex så ni får rätt bärighet på däcken bara..






 
F

F.d. 17034

Guest
Sv: Däck

Hej ! Köpte mina däck på "däck-online " kanonbra service . Fick däcken skickade till jobbet för halva priset , mot att jag köpt dom av förtaget som jag är anställd på .
Fabrikat Michelin 185-14 8 lagers däck 1470:- inkl frakt 2st . Köper ej regummerat har
dåliga erfarenheter själv . Köpte 2st AGI till sonen bägge har spruckit i sidorna långa
djupa sprickor . Fick däcken på reklamation men ändå , har inte sett detta på andra
däck även lågprisdäck .
Bosse
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Däck

Hej!
I slutet på 80-talet knödde jag in en mullig dam i min VW 1500 och for iväg till Italien. På bilen satt fyra nya regummerade däck. Redan i Hamburgtrakten small det första däcket och sedan gick det ena efter det andra sönder under resan. När vi kom hem till Göteborg igen, så hade jag fyra nya dyrt inköpta däck av olika fabrikat på bilen. Jag lovade mig själv den gången: aldrig mer regummerade däck.
Ett långt liv har lärt mig i alla fall en sak. Sparsamhet är en dygd, men inte när det gäller däck!
Var rädda om er; snåla inte när det gäller däcken. Riskera inte både husbilen och era dyra liv för några futtiga hundralappar!
Jappe
 
F

F.d. 25043

Guest
Sv: Däck

Hej.
Har köpt två st.Toyo a´1200:- 215/70R15C ,hade Michelin Camping förut och dom rullade 2740mil på framhjulen,skall bli skoj och se hur långt dom rullar.Så nu är det Toyo runt om.Tycker det är lite mil på Michelin till det priset,mellan 1900-2400 st. här i Uddevalla.
mvh Mats
 
Senast redigerad av en moderator:

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Däck

Oavsätt däckfabrikat och 2740mil så var garanterat framvagnen felställd.

Rekommenderar starkt en justering om dom nya ska gå längre.

Min bil har gått 5300mil och jag kör säker 6-7000 mil till.
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Däck

Hej å hå...satte två nya däck fram gick på 600:- styck och bilen var som ny igen.Allt hände det i Schleswig utmärkt service.Inte skall man köra på regumerad när det finns billiga däck:)
 
F

F.d. 25043

Guest
Sv: Däck

Hej.
Felställd framvagn ,toein är det som går att ställa,vilket är rätt och lufttryck 4,6.Mer går ej att göra.Däcken var slitna rakt över körbanan.Däcken sitter på en EURA 590 LSS
årsmod. 1999 Fiat 2,8 TDI
mvh Mats
 
Senast redigerad av en moderator:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Däck

Hej! Jag läste om Zubacs däcksbyte i Schleswig och blev nyfiken. Är det så stor skillnad på däckspriserna i Tyskland och Sverige? Jag behöver snart byta däck och eftersom jag då och då befinner mig i Tyskland, så kunde det vara intressant att få lite mer info om detta.
Jappe
 
F

F.d. 24280

Guest

Åke o Wania 65

HBK Medlem
Inlägg
763
Kommun
Leksand
HBK-Nr
65
Medlemskap
2024
Sv: Däck

Låter lite konstigt Matsm.om däcken skulle vara slut efter 2700mil.:mad:
på våran förra bil hobby -00 var det flera mil kvar när vi bytte bil efter 6400 mil
Michelin c;)

Åke
 
F

F.d. 12807

Guest
Sv: Däck

Jag köpte reg och gör det aldrig igen.
Då skillnaden mellan nya stommar och gamla är så liten om man kollar runt lite.
åkte 6000 mil på mina bridgestone, 2300 på min agi.
nu blev det michelin från seag i sthlm. för 1200:- mer på däck än reg.
2800 hitills och inga problem alls.
tycker att bra däck är den bästa försäkringen för alla inblandade på vägen = )
 
F

F.d. 25043

Guest
Sv: Däck

Hej.
Har gjort en resa på 135 mil i skåne på dom nya däcken.Herre gud sån skillnad jämfört med michelin camping.VVAAAA tysta dom var,inget dån även i 110km.likadant på grusvägar.Kunde prata med frugan utan vidare.Tycker också att det är lite mil på dom gamla däcken.
mvh Mats
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Däck

Visst blir man konfunderat när man får reda på däckspriser mellan olika däckfirmor!Fick just priset på Michelin friktion för min bil 1080:- monterat och klart.Det är billigt!Verkar vara samma djungel som med Gasolen:mad:
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Däck

Akta dig för AGI slitbanan lossnar när du kommer över 70 km finns ett annat fabrikat som ska vara bättre heter ITS. Annars rekommenderar jag dig att gå in på Gotlands Delgivningstjänst AB och länka vidare på däck
Vem pratar om regumerade??? och det är AGI!Däck on line har jag här i Motala men dom kan inte erbjuda Michelin för dom priser
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 17530

Guest
Sv: Däck

Detta med regummerade eller inte.

Jag har alltid vart negativ till regummerat, men för 6 år sen så köpte jag fyra st nya sommar däck av känt märke bara för att slippa problem.
Efter ca 50 mil så lät det konstigt när bilen stått över natten, det lär ungefär som när en drivknut börjar gå sönder.

Lämnade bilen på verkstad som kontrollerade knutar men hittade inget fel.. Hmmm

Men när bilmekanikern skulle kliva upp så stöttade han sig mot däckets slitbana och tyckte det kändes mjukt, och han såg att hela slitbanan var lös.
Det som hände när bilen stod still en längre tid var att slitbanan trycktes fast och det lät till den inte satt fast längre.

Detta hände på tre av däcken först 50 mil sen 200 mil och 400 mil fick nya vilket var bra och vid 400 mil fick jag byta två st, så alla byttes.

Efter detta har jag provat regummerade däck vilket har fungerat bra för mig, framför allt vinterdäck (dubb) som jag då byter när jag har slitit bort hälften av mönstret, och idag så går det ju nästan inte att kompliteringsdubba vinterdäck så att byta känns bra.

Har även kört med Nya däck och inte haft problem med dessa efter episoden ovan.
så det har oftast blivit Nya sommar och regummerade Vinter däck.
 
Toppen