• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Däck till husbil

RolfH

HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Ydre
HBK-Nr
453
Medlemskap
2024
Hej.
Nu har vi lagt på våra nyinköpta odubbade vinterdäck för att vara klara till vår avfärd till slutdestination Spanien där vi skall övervintra.
Det har diskuterats däck och däckspriser på husbilsklubben tidigare.
Jag vill rekomendera Er att ta in en offert från Ove på Däckservice AB tel 0381-60120 eller 070-3454287 innan Ni bestämmer Er.
Han har mycket bra priser och en otroligt fin service.
 

Peter

FD HBK Medlem
Inlägg
393
Kommun
Nora
HBK-Nr
58
Medlemskap
2023
Sv: Däck till husbil

Att åka på dubbfria vinterdäck i sommarväglag ger inte bara onormalt däckslitage, det medför också längre bromssträckor, sämre sidstabilitet och sämre våtdäcksegenskaper enligt all däcksexpertis. Dessutom ökat vägljud.
Jag skulle helllre avvakta några dagar för att få isfria vägar, än att ge mig ut i Europa med den däcksutrustningen.
 

RolfH

HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Ydre
HBK-Nr
453
Medlemskap
2024
Sv: Däck till husbil

Har tittat på den aktuella sidan blev ej imponerad av priserna. Montering och balansering och fälgar tillkommer (för min del) och då blir det inte speciellt billigt.
 

RolfH

HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Ydre
HBK-Nr
453
Medlemskap
2024
Sv: Däck till husbil

Vi skall vara ute i ca 6 månader i Europa. Du kan inte ta med dig vinterdäck och byta sedan. Det finns inget allternativ, Du kommer inte in i vissa länder utan vinterdäck under vintertid.
Köper du kvallitetsdäck och håller hastighetsgränserna är det inga problem, det är många som i dag åker med vinterdäck(allrounddäck)hela året, har själv kört en av våra andra bilar i tre år med sådana däck.
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Däck till husbil

Hej igen

Tror att tråden har halkat in i fel forum det går med automatik att man väljer under markisen, Det finns ju 30 forum att välja på skulle nog vara under rabbater o tips.Fast det kvittar ju man läser allting ändå.

Skall träffa min däckhandlare imorgon, kollar då upp om han kan ge oss en riktigt fräck rabbatt

Lägger in det under rabbatter och tips, Firman ligger i Huskvarna.

Mvh/gurra
 
F

F.d. 52911

Guest
Sv: Däck till husbil

Hej alla i klubben.
Har hört att i Spanien är vinterdäck olagliga,dvs.på i Sanien reg.bilar.
Truligen är det ok för turister att köra med vd,
PaulKaj
 

Peter

FD HBK Medlem
Inlägg
393
Kommun
Nora
HBK-Nr
58
Medlemskap
2023
Sv: Däck till husbil

RolfH,
skall du till Alperna vintertid kan jag lättare förstå ditt val. Jag trodde du skulle åka till Spanien och valde vinterdäck för att kunna ta dig hem i Sverige under vintern.
Vilka länder kräver vinterdäck och när?
Får man åka med sommardäck i dessa länder vid lämplig väderlek vintertid?
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Däck till husbil

Jag skulle tro att det finns ingen land som förbjuder användning av vinterdäck vintertid.Sen är det skillnad på dubbade vinterdäck och odubbade.Dubbade är portförbjudna i hella Europa utom nora delen.Men med odubbade så kan man åka äverallt + att i Österrike så måste man ha kedjör i uttrustningen på vinter.
/Zlatko
 

Inge Johnsson

HBK Medlem
Inlägg
536
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1412
Medlemskap
2024
Sv: Däck till husbil

Hej vwinge

Vad är en billig peng??

Mvh/Gurra
Jag köpte 4 x 185 R14C 102/100Q 8PR (So), Goodride, H110, 1.583kr Plus montering 400kr = 1.983 kr för 4st, har även köpt till våra personbilar till mycket lägre priser än vad jag hittar hos däckhanlarna i Helsingborg. Obs gäller även Michellin och andra märkes däck. ( jag har ändrat priset, kollade kvittot. Nu är det rätt )
 
Senast ändrad:
Toppen