• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

DÄCK

MiKi

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: DÄCK

Märkligt att några inte betalat frakt? Både prisjakt och dackonline bekräftar att dom haft/har ett pålägg på 85kr/däck för ett tag sedan. Prisjakt satte ut 99kr enligt mejl 15 augusti förra året efter jag påtalat saken. Eftersom jag lagt ner köp hos dom sedan dess så gjorde jag nu en luftbeställning. Alla kan ha rätt ändra sig. Minns att påslaget kom i slutet, tanken var/är nog att man inte räknar x4? Lägger inte så mycken tid på detta, men får väl acceptera att det skiljer åt mellan datorer!!?? Kan inte förklara på annat sätt. Markerar på min luftorder frakten på 85kr, vet inte om det som står där kommer på slutsumman, förut kom den först när man bekräftade ordern. Kan tänka mig köpa där om dom nu frångått dolda avgifterna, men känns självklart lite ifrågasatt, därav inlägget.
Dackonline.jpg
 
Senast ändrad:
I

Iveco 35

Guest
Sv: DÄCK

Gå in och titta under rabatter så har Hbk rabatt avtal med Däck Team.
Olle.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.587
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: DÄCK

Märkligt att några inte betalat frakt? Både prisjakt och dackonline bekräftar att .................................
---------------------------------------------------------------------------------------------
Hejsan, jag köpte 2st. däck från Däckonline i går. Det blev absolut inte något pålägg i frakt för min del.
Lite rabatt med en kod, så blev priset 2030:- för båda, plus 150:-st. lokalt för bytet och balans.

Samma däck frågade jag på hos en lokal större handlare för någon månad sedan.
Han la pannan i veck och såg ut som han gjorde mänskligheten en välgärning medan han själv skulle få äta gröt :p:.

"Du skall få ett bra pris.... 3800:- för båda, pålagda och klara."

Hur mycket högre fullt "originalpris" var orkade jag inte ens fråga om.

M.v.h. JANKRO.

Ps. Kollade in på deras sida lite mer noga. Det verkar som att 99:- kostar det när det är däck på fälg "hjul" det handlar om.
Dessutom tillkommer 94:- per enhet om leveransen är till "Större öar" inom Sverige.
 
Senast ändrad:

MiKi

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: DÄCK

Tror dom tog bort avgiften i samband med att prisjakt kontaktade dom. Som du ser finns det fraktavgift när jag gör skenbeställningen, dock är den annorlunda, dvs tydligare än den jag reagerat mot. Mycket OT i Vidals tråd, inget jag vill driva, en tanke är att dom kan ha avgift för att man bor på ö, som synes 85kr/däck och inga fälgar. Enda jag kan komma på, avslutningsvis bodde jag på fastlandet vid tidigare fraktavgifter.
 
F

F.d. 25267

Guest
Sv: DÄCK

Tror dom tog bort avgiften i samband med att prisjakt kontaktade dom. Som du ser finns det fraktavgift när jag gör skenbeställningen, dock är den annorlunda, dvs tydligare än den jag reagerat mot. Mycket OT i Vidals tråd, inget jag vill driva, en tanke är att dom kan ha avgift för att man bor på ö, som synes 85kr/däck och inga fälgar. Enda jag kan komma på, avslutningsvis bodde jag på fastlandet vid tidigare fraktavgifter.




Avgifterna du nämner måste bero på nåt annat än frakt. Kan det vara vilket kort man betalar med. Jag har alltid använt visa. Om jag räknar efter har jag köpt minst 30 däck av däckonline sedan 2002 och aldrig betalat en krona mer än vad själva däcken kostat. Det har varit till mc, personbil samt husbil. Har aldrig köpt mindre än 2 däck åt gången och endast lösa däck.

Per
 
Toppen