• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

cykelmärket?

Valborg8

FD HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
650
Medlemskap
2022
Vet nån var nånstan i Sverige man kan köpa dom rödvita skyltarna som man skall ha bak på cykelstället ute i Europa.Åker genom Sverige i nästa vecka från Kapellskär till Malmö o öresundsbron ,tänkte inhandla en sådan skylt efer vägen bara vi vet var jag skall börja leta.
Hälsningar Eva o Hasse HBK650

Sv: cykelmärket?

Hej
Vi köpte våran på Husvagnssvensson i Lidköping, men vad vi fattat så är det den Italiienska. Den Spanska har bredare ränder.
MVH
Karin & Dick

Senast ändrad:

Vet nån var nånstan i Sverige man kan köpa dom rödvita skyltarna som man skall ha bak på cykelstället ute i Europa.Åker genom Sverige i nästa vecka från Kapellskär till Malmö o öresundsbron ,tänkte inhandla en sådan skylt efer vägen bara vi vet var jag skall börja leta.
Hälsningar Eva o Hasse HBK650

Hej!
I denna tråden står det en del. http://www.husbilsklubben.se/forums/t23336/

Finns bland annat på Husvagnssvenssons i Lidköping. Husvagn-Svensson AB

/Thomas

Tack för tipsen.Har försökt leta om jag skulle hitta nånstans i vilka länder man måste använda dessa skyltar.Vi skall åka genom Sverige Danmark Tyskland Holland o eventuellt Belgien.Men har bara läst om att de behövs i Italien o Spanien

Enklast och billigast är på nån Tankstation i Tyskland.
Jag köpte vår skylt på väg mot Italien

Mvh Frank

Skyltar finns hos Östgöta Camping i Mantorp (efter E4).

Det är nog bara Italien och Spanien som har krav på skyltarna och de ska se olika ut. I det ena landet ska de röda strecken vara smalare och fler än i det andra, i alla fall säger lagen det, hur det är i praktiken är nog en annan historia.

//Roger

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Toppen