• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

CoPilote

F

F.d. 18017

Guest
Sv: CoPilote

Ser att det står så nu men det ska enligt googles regler visas före man trycker beställ.
Jag tyckte 350 va på gränsen och hade inte köpt det bara för att testa för 420kr.
 

PudelRäser

HBK Medlem
Inlägg
377
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4321
Medlemskap
2025
Sv: CoPilote

Jag köpte bara Norden, har sen tidigare Navigon navigation men ville även ha en i telefonen
Tycker den är prisvärda och att du kan se alla dina egna poi tex ställplatser.
I Navigon kan jag bara ha favoriter så då måste jag köra mot en ställplats. Kan inte ha alla synliga på skärmen.
Ett bra komplement Men den funkar bra som självstånde gps....
 

PudelRäser

HBK Medlem
Inlägg
377
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4321
Medlemskap
2025
Sv: CoPilote

Jag fick idag en uppdatering.. Active Traffic fritt i 12mån...
Kollar trafikstockningar m.m
 

PudelRäser

HBK Medlem
Inlägg
377
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4321
Medlemskap
2025
Sv: CoPilote

Om jag skall skriva in en position i CoPiloten, ex. GPS: N58 23 10 E11 15 41 hur skriver jag då, jag har provat men hamnar långt ut i Skagerrak?

Du måste omvandla till WGS84 decimalt (grader) och använda Kordinater /Decimalgrader fliken i coPilote

Jag hamnade i Långevik, Sotenäs
http://rl.se/rt90 sidan med Konverteringsprogrammet

Skickar även med en bild på sidan efter uträkningen det är som du ser decimalt du ska använda
58,??????
11,?????
 
Senast ändrad:

Jonas & Cina

FD HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4276
Medlemskap
2022
Sv: CoPilote

Tack för tipset. Kör Copilot Live Premium Europa på min Android platta, får se vad det finns för nya uppdateringar i denna...
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: CoPilote

Nya CoPilot GPS överraskar positivt. En fiffig detalj är att man snabbt kan växla mellan olika fordon. Genom inställningar är det lätt att ange olika hastigheter för tex person- och husbil och vilken vägstandard man vill prioritera.

Man kan t.o.m. ställa in höjden på husbilen men endast utan begränsning - 12 fot 6 tum - 13 fot. ?
 
Senast ändrad:

Elisabeth & Lennart

HBK Medlem
Inlägg
161
Kommun
Finspång
HBK-Nr
2425
Medlemskap
2024
Sv: CoPilote

Jag har haft Copilot i datorn, men jag är inte så förtjust i hur den väljer vägar mellan resmålen. den vill gärna använda dom stora vägarna vilket gör att resan blir mycket längre än normalt. Har provat med olika inställningar men det gör ingen större skillnad.
Lennart
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: CoPilote

Testa den nya CoPilot GPS, den verkar enklare och mer logisk!

Du kan nu ställa in vägval och hastigheter på olika fordonsslag.

photo-737390.jpg
photo-735760.jpg
 
Senast ändrad:
F

F.d. 1903

Guest
Sv: CoPilote

Jag har provat CoPilot GPS (på iPad) och fann den oduglig som navigator för bilkörning. När vi använde den så var norr alltid uppåt på surfplattan, vi hittade ingen inställning för att få körriktningen uppåt, inte heller för att få norr på kartan mot norr i verkligheten. Detta är en väsentlig funktion, speciellt eftersom den saknar röstnavigering.

Skulle någon känna till var man ändrar något av ovanstående så tas tips tacksamt emot. Annars ligger den i farozonen för att hamna i den digitala soptunnan.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: CoPilote

Jag har provat CoPilot GPS (på iPad) och fann den oduglig som navigator för bilkörning. När vi använde den så var norr alltid uppåt på surfplattan, vi hittade ingen inställning för att få körriktningen uppåt, inte heller för att få norr på kartan mot norr i verkligheten. Detta är en väsentlig funktion, speciellt eftersom den saknar röstnavigering.

Skulle någon känna till var man ändrar något av ovanstående så tas tips tacksamt emot. Annars ligger den i farozonen för att hamna i den digitala soptunnan.

Du kan ställa in 2D-kartrotation under inställningar, antagligen påverkar den även 3D. Jag har testat både iPhone, iPad och Android och det funkar bra. Mycket bättre än den gamla.

PS! Saknar din CoPilot röstnavigering, jag har lagt in appen på 4 enheter och har röstnavigering på alla. Jag har lagt in Helena under språk.
 
Senast ändrad:

Rusken

HBK Medlem
Inlägg
698
Kommun
Norge
HBK-Nr
4874
Medlemskap
2024
Sv: CoPilote

Har lastet ned gratis versjonen copilote på min samsung galaxy nexus google, men får den ikke til å fungere.... Forøvrig virker heller ikke navfree eller maps. Ikke virker de på min andre android heller.....

Noen tips?...
 
F

F.d. 1903

Guest
Sv: CoPilote

Du kan ställa in 2D-kartrotation under inställningar, antagligen påverkar den även 3D. Jag har testat både iPhone, iPad och Android och det funkar bra. Mycket bättre än den gamla.

PS! Saknar din CoPilot röstnavigering, jag har lagt in appen på 4 enheter och har röstnavigering på alla. Jag har lagt in Helena under språk.
Tack för ditt svar. Jag misstänker att du uppgraderat din app med "Full voice guided 3D navigation". Jag har installerat gratisversionen av CoPilot GPS, den saknar röstnavigering trotts att man under inställningar kan välja Helena. Det enda Helena säger är något i stil med "Välkommen till CoPilot Live" när programmet startas.

Under Inställningar > Kartvisning har jag Kartformat och Visa svängbegränsningar. Under Kartformat kan jag välja mellan olika kartfärger och Endast dag, Endast natt samt Auto.

Det finns inga andra inställningar under Kartvisning.

På kartan, under navigering, finns det ingen symbol att klicka på som aktiverar kartrotation. Så tyvärr verkar det som om gratisversionen saknar viktig(a) funktion(er).
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: CoPilote

Tack för ditt svar. Jag misstänker att du uppgraderat din app med "Full voice guided 3D navigation". Jag har installerat gratisversionen av CoPilot GPS, den saknar röstnavigering trotts att man under inställningar kan välja Helena. Det enda Helena säger är något i stil med "Välkommen till CoPilot Live" när programmet startas.

OK, jag hade nog installerat CoPilot för flera år sedan men tyckte att den var skräp och avinstallerade. Mitt id blev tydligen kvar hos Copilot.

Det underliga är att jag inte bara kunde installera på iPad/iPhone utan även på 2 Androider där jag tidigare inte använt appen.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: CoPilote

Jag provade CoPilote på min Android igår och fann att den inte varnade för trafiksäkerhetskameror trots inställning. Obehagligt då det kryllar av kameror på Tjörn och det laglösa Orust (enl. Jappe).
 
F

F.d. 1903

Guest
Sv: CoPilote

Jag har provat CoPilot GPS (på iPad) och fann den oduglig som navigator för bilkörning. När vi använde den så var norr alltid uppåt på surfplattan, vi hittade ingen inställning för att få körriktningen uppåt, inte heller för att få norr på kartan mot norr i verkligheten. Detta är en väsentlig funktion, speciellt eftersom den saknar röstnavigering.
Nu har CoPilot GPS blivit uppdaterat, därmed går det numera att få kartan att rotera så att körriktningen är uppåt. Gäller för gratisversionen.
 
Toppen