• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Convertering filer

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Någon som vet något bra gratisprogram för convetering av filmfiler.

Skulle behöva convertera från VIDEO_TS som jag får från egna inspelningar på vår DVD och sedan till XVid, AVI, MPG4 eller dyligt.
Anledningen är att jag vill spara filmerna på en extern hårddisk som ska med i husbilen.

Har köpt den nya TV:n som Lejon Trading för. Verkar vara en kanon TV som klarar allt som jag frågade om i en annan tråd. LTC 2204.

Lejon trading
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.950
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Convertering filer

Jag har dessvärre inget bra konverteringsproram men jag har en bra fråga! :)

LTC-TV:n verkar riktigtr bra. Är portarna för ex strömförsörjning och HDMI riktade rakt bakåt eller i sidled? Dvs kan man ansluta kontakter trots att bakstycket är kloss mot en vägg eller dylikt?

Krister N
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Convertering filer

Kan ta en bild om du vill?

Allt är riktat neråt i en fördjupning på baksidan.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Convertering filer

Det finns flera gratisverktyg som fungerar för att konvertera filer från dvd-format (VIDEO_TS och .vob).
Här är några:
Handbrake.
Fairuse Wizard
Super

Sedan är det en smaksak vilken man trivs med. Handbrake är helt gratis men har ett lite rörigt gränssnitt. Men den klarar många format och man kan välja mål - Vilket format den spelare man vill använda behöver..

Fairuse Wizard är gratis i sin enklaste version, men är ganska lättanvänd.

Super är gratis och bra för att den har många förinställda mål, som ex.vis för iPhone och annat. Dessutom kan man köra många filer som en batch.
Däremot är den krånglig att ladda ner. De har till och med en instruktionssida hur man skall göra (scrolla längst ner på tre sidor efter varandra för att finna den svårfunna nedladdningslänken).

Själv använder jag mest Super numera (för att göra om Xvid till mp4, som iPaden vill ha).

Lycka till.
//Stefan
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 5361

Guest
Sv: Convertering filer

Jag änvänder XMedia Recode

XMedia Recode – kan nästan alla kända ljud-och videoformat
XMedia Recode kan nästan alla kända ljud-och videoformat, inklusive 3GP, 3GPP, 3GPP2, AAC, AC3, AMR, ASF, AVI, AVISynth, DVD, FLAC, FLV, H.261, H.263, H.264, M4A , m1v, m2v, m4v, Matroska (MKV), MMF, MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4, TS, TRP, MP2, MP3, MP4, MP4V, MOV, OGG, PSP, (S) VCD, SWF , VOB, WAV, WMA och WMV.
XMedia Recode kan bara konvertera oskyddade DVD.

XMedia Recode konverterar 3GP till AVI, 3GP till FLV, AC3 till MP3, AC3 till WAV, ASF till 3GP, ASF till FLV, ASF till MP4, AVI till FLV, AVI till 3GP, FLAC till MP3, FLAC till WMA, FLV i 3GP, FLV till MP3, DVD till 3GP, DVD till AC3, DVD till AVI, DVD till MP3, DVD till MP4, DVD till MOV, DVD till SVCD, DVD till VCD, DVD till WMV, OGG till MP3, OGG till WMA, MPEG to AVI, MP2 till MP3, MP4 till FLV, MP4 till AVI, M4P till MP3, MOV till 3GP, MOV till AVI, MOV till FLV, WMA till MP3, WMV till FLV, WAV till MP3
Om du vill använda DivX-codec, måste du ha DivX codec installerad.

Språk: tyska, engelska, franska ...

Hemsida: XMedia Recode

Mvh.

Norbert
 
Toppen