• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

comviq surf

F

F.d. 4220

Guest
Sv: comviq surf

Jag, för min del, ratade det eftersom de begränsar nedladdningsmängd och hastighet ganska rejält (500 mb nedladdning för dygnssurf).

Tre har ett kontantkort med samma dygnskostnad (och en tia dyrare per vecka) Men med full fart och utan mängd begränsning.

Det avgjorde för mig. Men priset med modem är attraktivt och säljer de fortfarande med olåst modem kan det vara värt att prova bara för det. Är det uselt är det ju bara att köpa tres kontantkort istället.

//Stefan
 
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: comviq surf

Jag använder Tele2:s mobilsurf (abonnemang) för 99 kr/mån. Detta simkort går också att ringa med för 17 öre/minut. Jag tittade på Tele2:s hemsida och ser att dom har höjt priset till 129 kr/mån från 2010. Det är kanske bäst att fråga om man fortfarande kan ringa med det. Telias och Tres mobilsurf går ej att ringa med!
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: comviq surf

Kom att tänka på en sak:
Hur laddar man Comviq Surf-kortet om det är tomt? Går det att koppla upp sig mot Comviq ändå och ladda det?
Eller måste man knata iväg till en affär? Jag hade ett kontantkort med Telenor tidigare. Inte nog med att det blev oerhört dyrt i längden (5 kr/mb), var det inga pengar kvar kunde man inte ladda på mer pengar heller.

På tre blir du uppkopplad till deras site och kan ladda kortet om det är tomt, vilket jag tyckte var praktiskt efter att ha blivit strandsatt av Telenor. ;)
 

Inge Johnsson

HBK Medlem
Inlägg
536
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1412
Medlemskap
2024
Sv: comviq surf

Det skall gå att koppla upp sig till Comviqs hemsida och ladda in mer pengar trots att det är tomt
 
F

F.d. 3910

Guest
Sv: comviq surf

Hej!
Vi har skaffat Comviq Surf och tycker det fungerar bra. Farten räcker gott och väl (7,2 mbit). När kortet blir tomt så fungerar det att surfa in på deras hemsida och "tanka" på mer tid på kortet, betalas med kontokortet.
 

Gunilla & Bernt

FD HBK Medlem
Inlägg
579
Kommun
Håbo
HBK-Nr
1262
Medlemskap
2021
Sv: comviq surf

Testade Comviq kontant över Midsommaren i Kapellskär. Jag upplevde hastigheten som helt acceptabel, och med 0.5 Gb för en dag, tror jag mängden data räcker ypperligt för våran surfning (man kan ju plocka bort allt onödigt, typ reklamfilmer o.s.v om man vill ).
Men skall man vara mycket i Norrland behöver man nog typ Ice.net
Hälsningar
 

Inge Johnsson

HBK Medlem
Inlägg
536
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1412
Medlemskap
2024
Sv: comviq surf

Tack för alla svar, får bli ett Comviq surf imorron, jag är inte intresserad av något abonnemang med fasta månadskostnader.
 
Toppen