Fråga - varför ’min’ Fiat-verkstad fyllde annan olja den Castrol som tidigare var deras vitsordad standardolja. (Castrol-standarden fortsätter i andra bilar)
SVARET är dagsfärskt;
”Fiat har ändrat sina garantikontroller och har fr.o.m. i somras gått ut med att dom endast godkänner Fiats egna olja som alltså är Selenia.
Om man inte använder deras oljor så har dom rätt att återkalla garantin.
Du skulle behöva använda Selenia olja utifall det skulle bli en kontroll"
Min förbrukning är (normal) ¼-½ ml. /mil m.a.o. snart finns en 1 l Selenia i färd-reserv.
Kan vara bra att känna till om ’automaterna’;
Min 'låda' 2011 har strulat – endast ett ’morrande’ på backen, valde fel växel el. ingen als, alternativt dålig ork (= försiktig körning mot verkstad)
Bromsljuskontakten på pedalarmen styr i lådan & ’producerar’ 3 nya ’larm’ enl. analysen m.a.o. cirkus i arbetsmomenten som också gav momentana lampindikeringar *Hög oljetemp i v-låda*
MÄRKLIGT - Drivknuten V.F. ’lät successivt mera’ fr. 2800 > 4100 mil – nu är också den botad.
HASSE
SVARET är dagsfärskt;
”Fiat har ändrat sina garantikontroller och har fr.o.m. i somras gått ut med att dom endast godkänner Fiats egna olja som alltså är Selenia.
Om man inte använder deras oljor så har dom rätt att återkalla garantin.
Du skulle behöva använda Selenia olja utifall det skulle bli en kontroll"
Min förbrukning är (normal) ¼-½ ml. /mil m.a.o. snart finns en 1 l Selenia i färd-reserv.
Kan vara bra att känna till om ’automaterna’;
Min 'låda' 2011 har strulat – endast ett ’morrande’ på backen, valde fel växel el. ingen als, alternativt dålig ork (= försiktig körning mot verkstad)
Bromsljuskontakten på pedalarmen styr i lådan & ’producerar’ 3 nya ’larm’ enl. analysen m.a.o. cirkus i arbetsmomenten som också gav momentana lampindikeringar *Hög oljetemp i v-låda*
MÄRKLIGT - Drivknuten V.F. ’lät successivt mera’ fr. 2800 > 4100 mil – nu är också den botad.
HASSE
Senast ändrad: