• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Coca Cola - värt att prova

marunga

FD HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022
Sv: Coca Cola - värt att prova

Jag har järnhaltigt vatten hemma. Skall banne mig testa att hälla i vattenbehållaren på toan (hemma). Den har alltid en så pikant brun beläggning på insidan..

/M

F

F.d. 50084

Guest

Hej det som löser det bruna är fosforsyran som finns i läsk och det bruna är antingen järn eller humusbundet järn.
Gjorde rent våra toastolar med 40 % i fosfor syra som fick verka ett tag och vips så vart det vitt och fint igen,kan tillägga att jag använder ren syra och ej något hopblandat kolijox som svart och lämpar sig på bilar mm.

Jannemickel

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2025

Prova Coca Cola som frostlösare.
Tycker den är lite frän så späd ut den lite.
Känner sej mycket yngre och vackrare, blir ofta ett
mycket gladare och livligare umgänge med omgivningen.
Kan i värsta fall bli lite biverkning dagen efter...
// Janne

F

F.d. 53498

Guest

Kan man slippa den dyra tandblekningen nu. Har inte haft råd att få vita modelltänder. Med cola kanske det blir vitt ändå. Kan man rensa toa kan man kanske bleka tänder.

Toppen