Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Om du tankar vanligt kommunalt vatten behövs det inget filter.Har en Hymer med inbyggt vattenfilter från fabriken. Ska enligt manual bytas var sjätte månad så tänkte byta mitt till våren. Hymer har vett att ta betalt så frågan är om någon hittat ett alternativt filter som passar?
Visa bilaga 243029
Vi har i tre år haft detta vattenreningssystem i vår husbil. Två behållare, finfilter och kolfilter.Litet ombyggnadstips:
Pålle
Det synes som om vi har samma uppfattning om vårt fina dricksvatten både här hemma och i Europa.Jag har svårt att förstå varför det behövs diverse vattenfilter i.o.m att vi i detta land (Norden!) har alldeles utmärkt dricksvatten. Även i de länder i Väst-Europa vi rest i med bil har vi druckit det vatten som erbjudits i kranarna utan att blivit sjuka. Husbilens vattentank rengör jag dock ett par ggr per år med vattenreningstabletter och det har fungerat väldigt bra. Måste dock se till att de verkligen löses upp i vattnet.