• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

City Navigator Europe NT 2009 kartuppdatering

F

F.d. 4754

Guest
Kartuppdateringen for 2009 är nu här!

Kartoppdateringen är ENDAST KOMPATIBEL med nüvi, zūmo, GPSMAP 278 og 496, Quest 2, StreetPilot c330 och c340, StreetPilot 2720 och 2820, StreetPilot 7200, och StreetPilot C5xx-serien.

Med den här programvaran får du de senaste kartorna och den mest aktuella navigeringen för din bärbara Garmin GPS enhet. Den här uppdateringen har omfattande täckning av 40 länder i Europa och gör det enkelt och praktiskt att uppdatera detaljkartorna och de senaste intressanta platserna i din kompatibla Garmin enhet.
  • Komplett täckning för de baltiska länderna (Estland, Lettland och Litauen).
  • Täcker över 8 miljoner km vägar
  • Täckningsområdet för Grekland utökat till 83 %.
  • Stora uppdateringar för Kroatien, Tjeckien, Ungern, Polen och Slovakien.
  • Uppdaterad information om hastighetsgränser för fler vägar.
  • Innehåller 1,2 miljoner intresseplatser och 1 miljon städer, orter och byar.
  • Nu med fler än 8 000 campingplatser i Västeuropa.
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: City Navigator Europe NT 2009 kartuppdatering

Tråkigt att inte Garmin StreetPilot 2620 (ej med i din uppräkning) omfattas av denna uppdatering
men uppdateringen kanske ändå är så dyr att man lika gärna kan köpa en ny navigator (igen)!?

Har en Garmin 760 som jag mestadels använder, tycker dock att 2620 innehöll mer möjligheter/val
som var bra i samband med husbilsnavigation men kartmaterialet börjar bli tillåren (5).
 
F

F.d. 4754

Guest
Sv: City Navigator Europe NT 2009 kartuppdatering

Hej Bengt.

Om Du verkligen vill uppdatera din StreetPilot så skulle jag ringa Garmin. Det är nog inte omöjligt men samtidigt så har det hänt mycket med navigatorerna på 5 år. Både på ont och gott...

Jag tycker också att det fanns fler möjligheter förr, men helt klart är det enklare med handhavandet nu.

Hälsningar
Knausen
 
F

F.d. 4754

Guest
Sv: City Navigator Europe NT 2009 kartuppdatering

Då jag står i begrepp att köpa ny GPS så tittade jag lite på Garmin Nuvi 250 Europe. Nu är det inte den GPS:en som jag ska ha för jag söker en vädertåligt GPS.

För den som bara vill ha en navigator i bilen / husbilen så är Nuvi 250 säkert ett bra val. Den kostar en bra bit under 2000:- Det tycker jag är fantastiskt. Man kan säkert hitta likvärdiga hos de andra tillverkarna av GPS:er. Har man den i 3-4 år så kan man nog glömma allt vad uppdateringar heter och få en årskostnad på under 500:-

/Knausen
 

Sanddammaren

HBK Medlem
Inlägg
874
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2024
Sv: City Navigator Europe NT 2009 kartuppdatering

Hej! Är denna kartuppdatering fri? Eller pris?

Mvh Sanddammaren
 
F

F.d. 52929

Guest
Sv: City Navigator Europe NT 2009 kartuppdatering

Goder afton vänner och gokväll Kausen. Har en Garmin Nüvi 250 som jag köpte sent 06, häromdan när jag startade upp den för färd mot Hasses lada i båstad fick jag besked om uppdatering för att kartorna var mer än ett år gamla. efter koll på garmins hemsida visade det sig att det skulle kosta en slant, kommer inte ihåg hur mycket men mycket nock för att jag skulle tycka att det var för mycket. hittade så småningom uppdateringar på annat håll, som jag försökte att installera, men då var minnet i GPS:en för litet. så istället för att uppdatera "tog jag bort" alltså flyttade kartfilen från Garmin till Hårddisken på datorn sedan flyttade jag tillbaks den igen, och se, GPS:en trodde att den hade fått nya kartfiler. Så jag kör väl vidare ett år till.

Happy christmas and a merry new year......... eller
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: City Navigator Europe NT 2009 kartuppdatering

Eva & Bo, var fick ni tag i uppdateringarna? Har en Garmin 760 och skulle behöva uppdateringen. Har börjat resa i Lettland och i nya versionen ska baltikum vara uppdaterad vilket det inte är i 08:ans version.
 

Bengt62

HBK Medlem
Inlägg
112
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
1395
Medlemskap
2024
Sv: City Navigator Europe NT 2009 kartuppdatering

Tänkte just köpa City Navigator Europe NT 2009 kartuppdatering till min Garmin 760 och det kostar 129,99 US dollar och är en engångsuppdatering.

Tittade vidare på Garmins sidor och man kan köpte en "livstids" uppdatering för 139,99 US dollar. Den gäller för en GPS och gäller hela enhetens livslängd. Man kan hämta ned uppdatering ca 4 ggr per år. Så den tänker jag välja istället då prisskillanden är försumbar..

Mer info finns här: https://my.garmin.com/maps/updates.htm?in=true∋=other&unitId=3377082148&

Någon som har provat denna variant?
 
Senast ändrad:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: City Navigator Europe NT 2009 kartuppdatering

Bengt o Elisabeth;

Jo hellre köper man ju en livstid uppdatering om man är nöjd med navigatorn , att lägga 1100:- på en uppdatering då kan man ju nästan sälja sin gamla för en liten peng och köpa en helt ny enhet med nya kartor .

Jag köpte ju hela navigatorn för 2400:-


Vid uppdatering av Garmin 760 kan undra om man får den layouten som Garmin 765 har för då är ju även hastigheten med ihop med ankomsttid .
http://www.garmin.se/productpage_tab3.aspx?pageid=3264
 
Senast ändrad:

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: City Navigator Europe NT 2009 kartuppdatering

Vid uppdatering av Garmin 760 kan undra om man får den layouten som Garmin 765 har för då är ju även hastigheten med ihop med ankomsttid .
http://www.garmin.se/productpage_tab3.aspx?pageid=3264

Nej det får du inte. Det är bara kartmaterialet som uppdateras.
Verkar som alla uppdaterade Garmin med 5 som sista siffran har den layouten. En kollega köpte 255Wide från Elgiganten o den har den layouten.
Elgiganten säljer 09ans kartuppdatering för 799kr.
 
F

F.d. 11156

Guest
Sv: City Navigator Europe NT 2009 kartuppdatering

Tänkte just köpa City Navigator Europe NT 2009 kartuppdatering till min Garmin 760 och det kostar 129,99 US dollar och är en engångsuppdatering.

Tittade vidare på Garmins sidor och man kan köpte en "livstids" uppdatering för 139,99 US dollar. Den gäller för en GPS och gäller hela enhetens livslängd. Man kan hämta ned uppdatering ca 4 ggr per år. Så den tänker jag välja istället då prisskillanden är försumbar..

Mer info finns här: https://my.garmin.com/maps/updates.htm?in=true∋=other&unitId=3377082148&

Någon som har provat denna variant?


bara som information så släpps det bara en karta om året.
Brukar vara i början på december varje år......
 

EssoJ

HBK Medlem
Inlägg
781
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2024
Sv: City Navigator Europe NT 2009 kartuppdatering

Är det någon som ha köpt livstidsuppdateringe för Garmin 760? Har funderat på det och undrar hur det fungerade med nerladdning och inladdning i navigatorn. Problem? Fanns det många nya vägar o cirkulationsplatser med?

EssoJ
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: City Navigator Europe NT 2009 kartuppdatering

Är det någon som ha köpt livstidsuppdateringe för Garmin 760? Har funderat på det och undrar hur det fungerade med nerladdning och inladdning i navigatorn. Problem? Fanns det många nya vägar o cirkulationsplatser med?

EssoJ

Hej,

Jag köpte denna livstidsuppdatering till min Garmin 760 2009-04-23 och har varit inne och kollat om det finns några uppdateringar. Har alltid fått beskedet att det inte finns några uppdateringar eller att dessa förfallit. Har varit i kontakt med Supporten, men inte fått något besked...segt.

Uppdateringen, som benämnes CN Europe NT 2010.10, gick lätt att installera men det tog lång tid.
Den innehöll uppdateringar - bla den nya E4-sträckningen Uppsala - Gävle.

Roadglider
 
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: City Navigator Europe NT 2009 kartuppdatering

Jag fick ungefär 3,690 träffar vid sökning efter Europe NT 2010.10 unlocked på Google!
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: City Navigator Europe NT 2009 kartuppdatering

En tanke bara.....inte underligt att de som köper ärligt får betala ett högt pris ....
Roadglider
 

EssoJ

HBK Medlem
Inlägg
781
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2024
Sv: City Navigator Europe NT 2009 kartuppdatering

Kan kanske stämma det som nämnts ovan att de bar ger ut en uppdatering om året. Ett sätt att hantera sina kostnader.

EssoJ
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: City Navigator Europe NT 2009 kartuppdatering

Och den uppgraderingen är inte värd många kronor, men bra betalt skall dom ha!
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: City Navigator Europe NT 2009 kartuppdatering

Men marknadsför livstidsuppgraderingen med en uppdateringfrekvens på fyra gånger per år. Skall gå på Supporten igen och kräva svar på mina mail till dom.
Roadglider
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: City Navigator Europe NT 2009 kartuppdatering

Men marknadsför livstidsuppgraderingen med en uppdateringfrekvens på fyra gånger per år. Skall gå på Supporten igen och kräva svar på mina mail till dom.
Roadglider

Fick just följande svar från Garmin Support:

"Kartorna kommer in ungefär var tredje månad ibland är det kortare tid emellan ibland längre, nästa kommer om ett par veckor."

Så tydligen kommer det att fungera med med utlovad uppdateringsfrekvens.

Roadglider
 
Toppen