• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Citroen C25 -90, skyddskåpa svänghjul

F

F.d. 24435

Guest
Upptäckte att skyddskåpan till svänghjulet var borta när bilen var upphissad på däckverkstaden. Har sökt på diverse firmor utan resultat, b l a Solstad.IMG_4846.jpg

tacksam om någon av er därute i cyberrymden kunde tipsa mig var jag kan finna denna del.

F

F.d. 3297

Guest
Sv: Citroen C25 -90, skyddskåpa svänghjul

C 25 -90, det kan vara ett s.k. "Euroschassi".

Citroen, Pegaue och Fiat samarbetade just under 80- och 90-talet med mycket
i sina mindre lastbilsschassien.
Iveko har mycket Fiat-delar.

Resultat: bekika de 3 andra fabrikaten!

Lycka till!

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Ducato, J5 og C25 var forløperen til dagens trillinger Ducato, Boxer og Jumper. Dygges av en gemensam fabrikk, i dag er det ofte forskjell mellom motorer. I de tidligere var det mindre forskjell, bensinmotoren var en Peugeot 2L og mange av Dieselmotorene kom også fra PSA gruppen i Frankrike, selv om de mindre dieselmotorene på Ducato kom fra Fiat sine personbiler. En skrekkvariant som ikke bel solgt i Norden var en Ritmo diesel på 1,6L - brodern drev i noen år et Fiat-verksted i Bodø og fikk inn flere av disse hver sommer, de overlevde ikke Korgfjellet og Saltfjellet. Selv en av 1,9L var også problematisk.

2,5L Diesel ble orginalt brukt i de største Citroen modellene, og var og i forløperen til C25 - den beste dieselmotoren på den tiden.

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Hejsan Immeln, om du tittar på mitt svar högst upp på Husbilsdoktorn under rubriken "Montera dragkrok på Citroën" så har du länkar till två skrotar som tar hand om husbilar och lätta lastbilar. det är nog mycket möjligt att de kan ta fram en kåpa till dig. Om det inte är de firmorna du redan provat.

M.v.h. JANKRO.

Senast ändrad:
F

F.d. 24435

Guest

Hejsan Immeln, om du tittar på mitt svar ögst upp på Husbilsdoktorn under rubriken "Montera dragkrok på Citroën" så har du länkar till två skrotar som tar hand om husbilar och lätta lastbilar. det är nog mycket möjligt att de kan ta fram en kåpa till dig. Om det inte är de firmorna du redan provat.

M.v.h. JANKRO.

Tack för tipset. Har varit i kontakt med Solstad utan resultat, skall kontakta den andra firman under morgondagen, Tack

F

F.d. 7

Guest

Skiljer kåpan mellan diesel och bensin? tror jag har plåtarna till en bensinlåda liggandes. efter jag skrotade ner en ducato för att ta växellådan till min egen c25a. slutade med drevbyte istället och plåtarna sitter på plats på min bil så jag tror inte jag har bruk för dom. men som sagt jag ska finna dom också.....

Toppen