• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Citroén

F

F.d. 8765

Guest
Nu vänder jag mej till denna eminenta kunskapsbank.
Jag har en Citroén C3 -03 (förutom husbilen förstås), där klimatanläggningen har fått fnatt. Fläkthastigheten pendlar hela tiden mellan låg-och högvarv, med c:a 15 sek intervaller. Vad kan det vara för fel? Kanske en tempgivare, men var sttter den i så fall. Tacksam för tips. Att lämna bilen till verkstad kostar som bekant "skjortan".
GOD H-JUL på er alla.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Citroén

Er det modellen med forskjellig temp instilling for framsetene?
Følerne sitter da oppe under instrumentpanelet et sted - har selv en C5-01, klimaautomatikken fungerer bra fortsatt.

En helt annen årsak kan være tett pollenfilter, dette kan føre til pendling i viftehastighet - spesiellt når det er vesentlig kaldere i bilen enn det som er bestillt.
 
L

Lelle_22

Guest
Sv: Citroén

Hej!
När du ändå kollar, kolla här också

http://forum.citroenakuten. com (inget mellanslag . com, måste själv göra det för att jag har adressen som favorit och den blir förkortad om jag bara klistrar in den rätt av)


Lelle_22

Citroén C4 Grand Picasso
 

erling 54

FD HBK Medlem
Inlägg
106
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
1924
Medlemskap
2023
Sv: Citroén

Haha, kul med CITRONKLUBBEN! Nå som medlem i Citroënklubben kan jag bara meddela att den ligger nere för tillfället pga Problem med databasen.
Det är för övrigt en fantastisk klubb med mycket hjälpsamma medlemmar till en oförtjänt baktalad, men fantastisk bil!
Detta kanske inte platsar bland husbilar, men det finns faktiskt riktigt "sköna" husbilar byggda på Citroën HY-skåp.:yes:
 
Toppen