Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Nu vet jag inte hur mycket du värderar dina bilder m.m.
Men att förlita sig på en gammal laptop som säkerhet rimmar dåligt för mej.
Sen kostar allt, så är det.
Enklast är väl att hyra plats i molnet.
Annars kan du ha 2st. bärbara HDD som säk.kopia varav den ena inte förvaras hemma utan hos anhörig eller bankfack.
Eller en NAS som speglar 2HDD så gör jag, har gömt den kopplad till wifi, dock är det kört för mej ifall den försvinner vid ev. inbrott eller brand.
En mac pro finns beg. på blocket från 800kr och uppåt ifall du vill prova en sådan istället.
Ja det måste väl bara vara du Anders![]()
Med en iPad går det galant men de sålde du.
Dessutom kan du få det kopierade uppläst.
Visa bilaga 103053
Man kan bevisa allt med lite statistik
Det kan t ex vara så att förra årets siffror för plattor låg på + 80 %. I år på + 65 %. Alltså har de "fallit", men ökar ändå väldigt mycket.
Laptops säljer bättre nu. Om de gick 15 % back förra året, och nu bara 12 % back, då säljer de bättre. Men säljs ändå sämre....
Det är nog mer absoluta siffror som behövs, inte relativa påståenden.
(mina siffror ovan är påhittade för att visa det oprecisa i ordvalen)
Nu vet jag inte hur mycket du värderar dina bilder m.m.
Men att förlita sig på en gammal laptop som säkerhet rimmar dåligt för mej.
Sen kostar allt, så är det.
Enklast är väl att hyra plats i molnet.
Annars kan du ha 2st. bärbara HDD som säk.kopia varav den ena inte förvaras hemma utan hos anhörig eller bankfack.
Eller en NAS som speglar 2HDD så gör jag, har gömt den kopplad till wifi, dock är det kört för mej ifall den försvinner vid ev. inbrott eller brand.
En mac pro finns beg. på blocket från 800kr och uppåt ifall du vill prova en sådan istället.
Jag har redan några externa hårddiskar på några TB liggandes men för att säkerhetskopiera med iTunes fordras Mac ellr PC. Begagnade prylar är inte min grej och Chromebook kan inte köra iTunes.
Google Foto är det bästa som hänt mänskligheten, åtminstone min.
Virusskyddet på Chromebook är inbyggt och operativsystemet uppdateras automatiskt.
Ovana datoranvändare skall inte behöva vara rädda för att utföra sina bankaffärer bara för att det nedladdade externa virusskyddet blivit för gammalt.
Köpte en Imac för ca 10 år sedan sålde den för två år sedan och köpte en större IMac det bästa jag gjort inga virus inga virusprogram, du öppnar datorn och du är igång direkt.
Numera har vi bara Apple produkter som vi tycker är det bästa. Sedan har Apple en super service, jag hade problem med en mus på den första Macen ringde Applecare på kvällen nästa dag ringde det på dörren det var UPS en ny mus från Holland.
Ni PC nördar ta mod till er o pröva en Mac så blir allt mycket lättare,
Köpte en Imac för ca 10 år sedan sålde den för två år sedan och köpte en större IMac det bästa jag gjort inga virus inga virusprogram, du öppnar datorn och du är igång direkt.
Numera har vi bara Apple produkter som vi tycker är det bästa. Sedan har Apple en super service, jag hade problem med en mus på den första Macen ringde Applecare på kvällen nästa dag ringde det på dörren det var UPS en ny mus från Holland.
Ni PC nördar ta mod till er o pröva en Mac så blir allt mycket lättare,