• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Chrome 64 bitars

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Jag blev ju med Windows 10 för en månad sedan. Ville det inte riktigt men det bara blev så. Men så här i efterhand är jag riktigt nöjd. Jag har ju en ganska ny dator Lenovo Yoga pro 3, så allt funkade bra med uppdateringen.

Utom att jag upplevde att Chrome var slö. Jag förbannade Windows, men det fungerade bättre när jag slog av hårdvaruaccelerationen. Fortfarande inte det jag hoppats på men bättre.

Idag kollade jag av en ren slump. Jag körde en 32 bitars chrome på min 64 bitars dator. Lite klantigt det borde jag tänkt på tidigare.

chrome-64-bit-os-x-100531453-large.idge.jpg

Chrome 32 bitars tyckte inte om att bli avinstallerad och slogs för sitt liv. Men efter några svordomar så var den borta. Nu kör jag på min nya 64 bitars Chrome under Windows 10. Tamme katten nu är det som jag vill igen.

Dessutom har jag hört att 64 bitars tar hjälp av Windows och skyddar sig bättre mot elaka krafter ute på Internet.

Bara ett tips funkar Chrome dåligt och du har en 64 bitars dator. Kolla versionen.

F

F.d. 4220

Guest
Sv: Chrome 64 bitars

Tack för tipset!

Jag installerade Chrome 64-bit utan att först avinstallera den gamla versionen.
Det gick utmärkt.
Det enda var att jag var tvungen att stänga den körande Chrome-sessionen helt. Det räcker inte att stänga ner Chrome förnstret, det finns ett antal trådar som körs i bakgrunden också. Men med "Win + X" kan man välja Task Manager i den listan som man får (alternativet ovanför Kontrollpanelen). Välj "Mer detaljer" och bläddra ner till den nedersta posten nämnd Google Chrome och klicka på "End task". Då bör alla Chrome processer försvinna. Om någon finns kvar, gör om.

Sedan kan man köra installern och den byter ut den gamla Chrome versionen.

//Stefan

(Not: Jag kör engelsk windows överallt, och kommer inte ihåg vad ovan nämnda alternativ heter i den svenska versionen, om någon undrar över mina blandspråksinstruktioner.)

Roland o Ingegerd

HBK Medlem
Kommun
Rimbo
HBK-Nr
7128
Medlemskap
2025

Hej .
I enhetshanteraren står det att min dator är x64 baserad. Jag söker på Google Chrome 64-bitars och får upp nedladdningsalternativ för G C 64-bitars till W 10. Lika förtvivlat får jag bara ner G C 32-bitars. Vad kan det vara för fel ?

Mvh / Roland

linden

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1219
Medlemskap
2025

Jag installerade också Chrome 64-bit utan att först avinstallera den gamla versionen. När jag stängde ner Chrome så avslutades också sessionen i aktivitetshanteraren, kollade efter.

Sedan var det bara att köra installationen så hade man en 64-bits version.

Toppen